23 november 2018

Terugsturen voor de Black-Fridaykorting

Ik ben net een mens, een consumens. Dat verbaast me niets hoor, maar in het kader van deze site voelt dat laatste als een bekentenis. Twee dagen geleden kreeg ik een mailtje, een mailtje van mijn favoriete kledingmerk. En ja hoor: ze hadden eindelijk het ensemble waar ik al een tijdje op hoopte. 

Mijn voornemen om die avond niet meer van de bank te komen had niets met consuminderen te maken, meer met een grieplijf. Voor de vorm deed ik alsof ik drie keer nadacht. Ik pelde echter tegelijkertijd al de om me heen gedrapeerde dekens af, hobbelde twee trappen naar beneden, en daarna weer naar boven (boink-boink-boink ging het in mijn hoofd) voor mijn betaaldingetje van de bank. Ik bestelde. 

(Waarom het per se die avond moest, terwijl ik ook wel kon inschatten dat ik de volgende dag nog niet helemaal beter zou zijn en dus helemaal niet zo veel zin zou hebben om in een fancy pakje te gaan paraderen, weet ik niet. Hebzucht, vrees ik.)

Fastforward to vandaag. Ik zit nog steeds op mijn pakje te wachten, want postnl heeft gisteren gefaald. (Was meteen wel het punt van nagriepend lijf in fancy pakje opgelost.) Komt er weer een mail binnen van mijn favoriete kledingmerk. 
JAAA HOERAAA schetteren ze, BLACK FRIDAY KORTING. 

Na wat getier, raap ik mezelf bij elkaar en schrijf een vriendelijk en grappig (vind ik) mailtje, of ik als trouwe en snelle klant alsnog die korting kan krijgen.
" Nee," luidt het onverbiddelijke antwoord (wel lekker snel). En vervolgens doen ze me doodleuk de suggestie om mijn bestelling terug te sturen en vandaag opnieuw, maar dan met korting, te bestellen. Tja, dat had ik ook al bedacht, maar het leek me een stuk efficiënter als ze gewoon het kortingsbedrag terug zouden storten.

In plaats daarvan ga ik nu een formulier invullen, het pakje opnieuw inpakken, er een pakketzegel op doen (die moet ik zelf betalen, maar het kortingsbedrag is hoger) en het versturen. Vervolgens gaat een bezorgmeneer of -mevrouw dit pakketje bezorgen bij de winkel, daar gaat iemand het uitpakken, controleren, het formulier verwerken en mijn geld terugsturen.
Parallel bestel ik met korting hetzelfde pakje, dat ook weer ingepakt moet worden en met een correcte adressticker bestickerd moet worden om vervolgens met een busje hierheen gebracht te worden.


Tja, het is allemaal onnodig milieubelastend, maar ik ben niet heiliger dan de paus, ook al poept hij in de bossen en ik niet.

4 opmerkingen:

  1. Haha, ja bijzonder omslachtig! Ik had deze week niet bedacht dat het Black Friday zou worden, maar ik kreeg al wel een mailtje van een kledingbedrijf dat ik in de komende weken 10% verjaardagskorting zou krijgen. Gisteren een nieuwe mail dat ik 20% Black Friday korting zou krijgen. Helaas niet combineerbaar, dus die verjaardagskorting laat ik maar zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net pech dat je jarig bent op Black Friday, maar toch van harte gefeliciteerd! (Beter jarig op Black Friday, dan dat je nog niet jarig bent ;) )

      Verwijderen
  2. Ik ben volgend jaar jarig op black friday, kwam ik achter. Niet dat ik nou zo obsessief ben, maar ik heb het vast in mijn agenda gezet omdat het een hectische dag is voor het werk van mijn man. Dus kan ik er vast rekening mee houden tegen die tijd, anders overvalt het me vast weer ;)

    BeantwoordenVerwijderen