9 januari 2017

Hoe gaat het financieel?

Hoe het financieel gaat, is een goede vraag.
Ik heb het al een tijdje niet meer bijgehouden. Ik heb wel gecheckt of ik niet rood stond, maar ik heb niet bijgehouden wat ik per maand uitgaf en of dat wel klopte met mijn verwachtingen en budget. De tijd dat ik dat niet heb bijgehouden, loopt ongeveer gelijk met de tijd dat ik niet geblogd heb. Een soort kip-eiverhaal.

Eerst maar eens de grote lijnen:


Daar zit duidelijk een stijgende lijn in. Wat in dit geval niet positief is. Maar, op december na, nog altijd binnen het ijkbedrag (€ 1.310,-) en budget (€ 1.450,-). December gaat niet alleen boven het ijkbedrag uit, maar ook boven het budget. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar verklaarbaar en voor één keer niet zo erg. Mogelijk dat er nog een correctie volgt.
Ik ben van plan om in de komende weken een en ander nog uit te splitsen en mijn voorproefstand voor deze maanden even vast te leggen.

Geen alarmerende cijfers dus, maar de trend moet wel weer gekeerd worden. Ik ben mijn best aan het doen, hoewel ik me ook voorgenomen heb niet te streng voor mezelf te zijn.

3 opmerkingen:

  1. In 4 maanden wel een groot verschil hoor. Hopelijk in januari weer minder dan december.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, fijn dat je weer blogt! Ik vond je voorproefje op je pensioen juist zo interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je gemiddeld toch maar op budget blijft per jaar is er toch niets aan de hand? De ene maand geef je nou eenmaal wat meer uit dan de andere maand. Maar om niet helemaal uit de rails te lopen is het wellicht handiger je uitgaves weer bij te gaan houden. ;)

    BeantwoordenVerwijderen