20 juni 2015

Belastingherziening

Het gemiddelde huishouden gaat er 800 euro op vooruit. Het staat op nu.nl. Sjonge 800 euro. Ik vind dat ik mezelf niet rijk reken als ik het eerst halveer omdat het plan vast wat positiever gebracht wordt dan het uiteindelijk zal uitpakken (inclusief amendementen door oppositie), en vervolgens nog een keer halveer omdat het een gemiddelde is en er dus ook mensen minder krijgen. Blijft over 200 euro. Toch mooi meegenomen. Hoef ik niets voor te doen. Dat betekent ruim 7 procentpunten bij mijn bespaarcentage elke maand. Dan zou ik ineens naar de 60% springen. Dat is te mooi om waar te zijn. Inderdaad.

Het gaat niet om een bedrag per maand, maar een bedrag per jaar. Logisch natuurlijk, maar ik reken gewoon nooit in bedragen per jaar.

Geeft niets overigens. Motiveert om zelf aan de slag te gaan, verantwoordelijkheid te nemen. Dit weekend eindelijk weer tijd om na te denken over en dingen te doen die me echt verder brengen. Ik ga aan de slag!

3 opmerkingen:

  1. tja , wat klonk het leuk 800 euro extra, nou bij verder lezen werd al snel duidelijk dat de meesten van ons er helemaal niet op vooruit gaan , zeker niet als de btw verhogingen omhoog gaan, bijna alles word dan flink veel duurder en daarbij vergeleken is die 800 euro niets anders dan een wortel die ons voorgehouden word zodat we de andere nadelen misschien niet gelijk doorhebben.ik heb inmiddels wel geleerd dat als er een voordeel aan lijkt te komen het niet lang duurt voordat er een veeeeel groter nadeel achteraan komt, maar gelukkig hoeft het koningshuis nog steeds geen belasting te betalen, word huize ten bosch gerestaureerd en krijgen de zorgverzekeraars een bijdrage als ze chronisch zieken gaan verzekeren, hoera nederland zorgt nog steeds goed voor een bepaalde groep mensen in ons land, alleen jammer dat het leeuwendeel van de nederlanders daar niet bij hoort. Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig hoor 46 jaar gewerkt, nu gepensioneerd en die zullen dan wel weer extra gepakt worden. Ben gelukkig en vrij te doen en laten wat ik wil binnen grenzen en kan goed rondkomen van AOW en klein pensioen. Dat is goud waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zij die het moeten doen van een uitkering leveren hierdoor flink in. Veel wordt duurder door de verhoogde BTW.

    BeantwoordenVerwijderen