17 januari 2016

Maillot aan

Het koude weer is nu ook tot hier doorgedrongen. Dat betekent dat wij in ons oude huis veel moeten stoken. Om dat enigszins te binnen de perken te houden, houden we de gordijnen zo veel mogelijk gesloten (maar niet allemaal want daglicht is ook wel zo prettig, en het ziet er buiten schitterend uit), verwarmen we alleen de ruimtes waar we zijn, én heb ik een maillot aangetrokken onder mijn broek.
Met maillots heb ik een haat-liefde-verhouding: ik vind ze er vreselijk uitzien en het zit ook niet altijd lekker, maar aan de andere kant is het wel lekker warm. Vandaag ben ik blij met mijn keuze, want dit exemplaar zit eigenlijk best goed en ik heb het nog niet koud gehad, ook niet tijdens onze ochtendwandeling.
Tijdens de ochtendwandeling hadden we de temperatuur een paar graden lager ingesteld zodat de verwarming toen niet hoefde te branden. We waren toch lekker buiten aan het ravotten met de logeerkinderen, die nu met rode wangen liggen te slapen.
O ja, en wat we ook doen om minder verwarmingskosten te hebben: de open haard stoken. Dat is pas echt gezellige warmte.

1 opmerking:

  1. Dag mevrouw M., ik gebruik sinds enige jaren thermo ondergoed en dus ook een lange onderbroek, onder mijn lange broek. Draagt prettig en is lekker warm. Groet, Francine

    BeantwoordenVerwijderen