22 januari 2019

Maatregelen tegen de kou: een hoed

Het is weer schitterend weer. Maar de buurman die dit weekend bij amper twee graden boven nul beweerde dat het niet koud was, heb ik toch even aan zijn voorhoofd gevoeld. Hij had het inderdaad niet koud. Ik vind echter dat je wel kunt stellen dat het buiten koud is.

Als het buiten zo koud is, is het binnen in ons nog niet overal geïsoleerde huis minder aangenaam bij onze standaard-kamertemperatuur. Ik had altijd de muts in de strijd tegen de kou. Nu heb ik daar een variant op: de hoed. Ik weet eigenlijk niet waarom ik dat niet eerder heb bedacht.

Ik heb best wel wat hoedjes liggen. Nou ga ik niet met een schouderbrede bruiloftshoed achter mijn computer zitten, dan zet ik liever een muts op. Maar gewoon een leuk hoedje op mijn hoofd doet wonderen voor mijn (gevoels)temperatuur. En het is weer eens wat anders dan een muts.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook wel oprecht koud nu. Ik liet net ons hondje uit en er is een ijskoude snijdende wind....

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoedjes, ik heb een hele verzameling. Mooi fladderende zomerhoeden voor aan het strand, zodat de oren niet verbranden, zondagse hoeden, en vilten hoeden, alpino, leren outdoorhoed,russische bontmuts. In de gang hangen er wel vijftien denk ik. Met dit weer is een mooie sjaal/doek om je hoofd wikkelen ook erg fijn, kan je meteen je springerige haren verbergen.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen