7 februari 2020

De kernselectie van degiro vinden

Ze adverteren er flink mee, schreeuwen het van de daken, en zo ongeveer iedereen in mijn blogbubbel is er enthousiast over: de kernselectie van degiro.
Als je die kernselectie wil bekijken, moet je flink zoeken.

Homepage degiro

Ik begon op de homepage. Even met het blote oog gezocht; ik zag niets, dus dan maar met Ctrl+F. Dat levert nul (0!) zoekresultaten voor 'kernselectie' op (zelfs het woordje ‘kern’ geeft geen resultaat). Zie 1 en het pijltje in onderstaand plaatje.

Hier

Verder zoeken. Ik klikte op ‘tarieven’ (2 in bovenstaand plaatje), zocht op ‘kernselectie’ en kreeg warempel een hit met iets verderop in de zin ook werkelijk een link naar een pdf van de kernselectie trackers. Die was beter verstopt dan het klinkt. De link zat achter het woordje 'hier'. Op basis van de tekst verwachtte ik uitleg van de ‘Fair use Policy’ Ik had er bijna niet op geklikt.


Kernselectie trackers

Ik klikte er voor de zekerheid op: Hoera! DEGIRO_Trackers_Kernselectie.pdf.
Een goed begin. Maar ik wilde eigenlijk de hele kernselectie, dus ook die van beleggingsfondsen en ehh waar hebben ze eigenlijk allemaal kernselectie van?
Nog even doorzoeken dus. Al die pagina's naast 'tarieven': niets noppes nada. Onderin dan maar. Ik weet inmiddels dat de kernselectie in een pdf’je staat. Misschien doet ‘document center’ iets? Dat lijkt me de plek waar je documenten kunt vinden.

Document center

‘Document center’ stuurt je naar het helpcenter. Als je daar geen punt van maakt en even doorscrollt, vind je onder ‘Populaire documenten’ een link naar ‘alle categorieen’ (zonder trema, dat verbaast me als taalliefhebber, maar ik moet me niet af laten leiden). Vervolgens kun je onder ‘Tarieven- & Conditieoverzichten’ de documenten met de kernselectie vinden.

Kernselecties degiro bij elkaar

Een iets sneller methode is om in de zoekbalk bovenin het helpcenter ‘kernselectie’ in te tikken. Dan krijg je de linkjes keurig onder elkaar, én ook nog een linkje naar uitleg over de fairusepolicy (en ja: dat is één woord in het Nederlands). Of je klikt op het plaatje en dan kom je er ook.

Degiro heeft dus een kernselectie van:

PS De linkjes in dit blog zijn voor het gemak; ze zijn niet gesponsord of zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten