18 februari 2017

Digitaal

Al jaren ben ik lid van het genootschap 'Onze Taal'. Ik vind het erg leuk om het blad te lezen en ik vind het handig dat al je taalvragen worden beantwoord. Ik heb als Mevrouw Money Wenkbrauw wel eens overwogen om mijn abonnement op te zeggen. Dat zou toch weer schelen in de vaste lasten. Maar ik heb veel plezier van mijn lidmaatschap en heb het dus niet opgezegd.

Sterker nog: tot voor kort had ik een dubbel lidmaatschap. Een paar jaar geleden kon je je namelijk aanmelden voor een digitaal abonnement op 'Onze Taal'. Omdat ik graag digitaal lees (en bewaar, en opzoek) heb ik me daar meteen voor opgegeven. Het kostte wel wat extra's maar toen kende ik Mr. Money Mustache nog niet. Ik heb wel een paar keer gevraagd of ik mijn papieren abonnement op kon zeggen en alleen de digitale versie kon ontvangen voor het standaard-abonnementsgeld zonder de extra kosten. Maar dat ging niet.

Vorig jaar ging ik toch weer twijfelen of het eigenlijk niet zonde was, vooral dat dubbele abonnement. Ik nam me voor om er binnenkort eens naar te kijken en het dubbele abonnement toch maar op te zeggen. Gelukkig kwam snel daarna het bericht dat alle leden van 'Onze Taal' het blad voortaan digitaal konden lezen. Het extra abonnementsgeld werd geschrapt. Dat was een mooie meevaller, een besparing waar ik niets voor hoefde te doen. Altijd leuk.

En nu ben ik erachter gekomen dat je ook alleen een digitaal abonnement kunt afsluiten. Het is niet goedkoper, maar wel beter voor het milieu en dat vind ik fijn. Ik heb direct een mail gestuurd dat ik dat graag zou willen. In principe loopt je abonnement een jaar: van januari tot en met december, maar ik neem aan dat je dit tussentijds om kunt zetten.

2 opmerkingen:

  1. Ik lees het blad altijd bij een vriend van me. Echt briljant, vooral de achterkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat blad vond ik ook altijd heel leuk! Ik heb het opgezegd in een bezuinigingsronde een paar jaar geleden. Ik lees het nu wel eens bij de bibliotheek.

    BeantwoordenVerwijderen