9 februari 2017

Hoe gaat het met mijn pensioenvermogen?

Gisteren schreef ik al dat ik het een beetje mis: dat goede gevoel elke maand als mijn pensioenvermogen weer wat hoger werd en ik dus dichter bij een oneindig pensioen kwam. Dat kon ik dan lekker in mijn excelletje invullen en dat zag er dan mooi uit.

Ik vul mijn pensioenvermogen op dit moment niet aan, maar ik kan natuurlijk wel even kijken hoe het zich ontwikkelt. Kan ik toch lekker aan de gang met dat mooie programma (waar andere bloggers zoals Geldnerd en Geld is tijd veel beter mee zijn, maar dat terzijde).

Mijn pensioenvermogen beleg ik, en dat ging afgelopen periode niet slecht. Het vermogen is dus toch een beetje gestegen. Vind ik best wel leuk om te zien. Het ziet er zo uit.






Gerekend met 4% (safe withdrawal rate) heb ik €2,10 per dag voor mijn pensioen. Tja, dat is echt nog heel veel te weinig. Daarvan kan ik zelfs niet in de meest elementaire levensbehoefte voorzien. Hoewel, er was vorig jaar een student in Venlo die kon eten van €2,00 per dag. Maar ja, dan moet je ook nog ergens wonen, de energie betalen en je gezondheidszorg. Geen reden tot juichen dus, maar er is in ieder geval een heel klein beetje geld voor mijn pensioen (als de beurzen niet totaal en structureel instorten).

Ik heb de pagina over mijn Benodigd PensioenVermogen bijgewerkt. Daar kun je bovenstaand plaatje in perspectief zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten