11 januari 2018

Anders geld verdienen

Blogde ik maandag naar aanleiding van 'Suits', nu is 'Friends' aan de beurt. Ik vind dat een stomme serie. Toch ving ik een snipper op. Meneer en ik zijn het niet altijd eens. Hij vindt het een leuke serie. Als hij F kijkt, ga ik iets anders doen, maar soms vang ik dus een snipper op. En het was toevallig een snipper waarin Phoebe zei: 

"I know how to make money."

Money out of the box

Money ... 'make money' zelfs. Dat is dan weer genoeg om mij over mijn afkeer (nou overdrijf ik) heen te zetten. Want ik ben altijd wel nieuwsgierig naar hoe mensen geld verdienen. Zeker als dat afwijkt van de standaard. En je kunt van Phoebe vinden wat je wil, out-of-the-box-denken kan ze (zoveel weet ik er wel van, ik heb mijn mening niet gevormd zonder de serie ooit te kijken).

Relaxi-taxi

Phoebe wilde een massage-praktijk in een busje beginnen. Dat busje was blijkbaar voorhanden, masseren kon ze blijkbaar al, en haar vriendje (denk ik) zou kunnen rijden. Tadaa: Relaxi-taxi. Terwijl Phoebe dit aan haar vrienden uitlegde, draaide de lachband op volle toeren. Want Ha Ha Ha, die domme Phoebe, dat kan toch helemaal niet! Zie je het al voor je?

Van vinger-massage tot full body

Ja, eigenlijk zie ik het wel voor me. Ik vind het niet zo'n gek idee. Nou ja, het taxi-gedeelte misschien wel. Want dat brengt wat veiligheidsissues met zich mee. Masseren met een gordel om? En het vraagt wat creativiteit in het bedenken van behandelingen van verschillende duur. Een kort ritje? Vinger-massage. Een rit van anderhalf uur? Full-body-massage.

Hoe wel?

Maar als je de taxi nou weglaat en er een mobiele massagestudio van maakt? Doet het vast goed op festivals. Foodtrucks zijn toch ook hip? Hoe noem je dat dan? Een snelle brainstorm (Valeri-Van, Troetel-Truck, Relax-Roady, ...) brengt me nog niet bij de goede naam, maar die is er vast wel. 
Of voor op bedrijventerreinen? Als het oké is om gemasseerd te worden in een zaaltje waar het nog ruikt naar de laatste vergadering, zittend tussen de whiteboards en flipovers, op een enorme 'stoel' die iemand op zijn rug naar binnen heeft gesjouwd ... Dan is het misschien ook wel oké, beter zelfs, om gemasseerd te worden achterin een goed ingericht busje. 

Ik kan niet masseren en ik heb geen busje, en misschien is het er ook al lang. Toch vind ik dit soort dingen inspirerend. Gewoon bedenken hoe het wel kan.
Tijdens het schetsen kwam een aardige naam naar boven, al zeg ik het zelf. Moving Massage!

10 opmerkingen:

  1. Op de parkeerplaats van de RAI staan tijdens de vrachtauto rai gewoon de caravans van de hoeren. Daar moest ik nu aan denken......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar had ik bij het schrijven ook al last van. Die brainstorm ging qua namen ook helemaal de verkeerde kant op. Nou ja, dat is ook een manier van geld verdienen. Ik schreef er lang geleden al eens blogje over, Callgirl, heet het geloof ik.

      Verwijderen
  2. Hier in de regio is er een soortgelijk idee, een busje dat is omgevormd tot kapsalon. Staat op braderie, jaarmarkt, dat soort dingen, en voor 10 euro krijg je een knipbeurt. En die kapster heeft het altijd reuze druk op die evenementen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat een stomme serie je zo kan inspireren : )

    Wat vind je er stom aan als ik vragen mag?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Om te beginnen dat ik niet zo goed kan masseren. En hoewel hiervoor zoals voor zoveel dingen waarschijnlijk ook geldt: Masseren kun je leren, denk ik toch dat ik nog even verder zoek.

      Verwijderen
  5. Hier in de omgeving rijdt een bus met een mobiele fietsenmaker aan huis rond. Geen slecht idee.

    Is er is iets waar je passie wel ligt en wat je mobiel zou kunnen maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schrijven is een van m'n passies. Het is denk ik niet echt iets om mobiel aan te bieden. Hoewel, als ik goed word in het snel schrijven van persoonlijke verhalen en interviews, dan is het misschien wat. Misschien een leuke aanvulling op alle foto's die mensen op social media slingeren, een interview met henzelf over hoe ze het festival beleven.

      Verwijderen