22 november 2018

Aan de vroege kant juichen

Ik had gedaan wat ik moest doen, keurig alle stappen doorlopen. Ik had daar lang tegenaan gehikt, dus toen ik eenmaal zover was, schreeuwde ik het van de daken. Nou ja, ik schreef er een blogje over: ik had mijn Rendemix opgezegd.

Het doel was natuurlijk dat mijn Rendemix-rekening ook echt opgeheven zou worden. En dat was nog niet zover.
Want ondanks dat Tamara mij had verteld dat het enige wat in het opzegmailtje hoefde te staan was, dat ik mijn rekening op wilde zeggen en wat mijn naam, adres en woonplaats zijn, bleek er ook nog een handtekening nodig. Ik mailde mijn handtekening.
Vervolgens dacht men dat er nog waarde in mijn portefeuille zat en vroeg toestemming om te verkopen. Ik had alles al verkocht, het geld stond al op mijn gewone rekening. Om de boel niet onnodig op te houden, gaf ik toestemming (en hoopte even, maar uiteraard tevergeefs dat er nog een storting zou volgen).

Nog diezelfde dag kreeg ik een mailtje van Manouk dat ze m'n Rendemix had opgeheven. Hoera. Het duurde daarna nog vier dagen voor hij ook echt verdween uit mijn overzichten. Vandaag werden de kwartaalkosten voor het laatste, niet volgemaakte kwartaal afgeschreven. Uiteraard zijn die vier dagen nog meegeteld. Niet dat ze je dat vertellen, maar ik kan gelukkig een beetje rekenen. Het scheelt nog geen anderhalve euro. Toch denk ik dat ik er een puntje van ga maken. Gewoon, omdat ik het niet netjes vind.
Moet ik wel een beetje mee oppassen, want eigenlijk houd ik niet energie steken in negatieve dingen. Ik houd meer van leuke dingen, en vooruit: leerpuntjes. Ik zal in een apart blogje zo overzichtelijk mogelijk delen hoe je je Rendemix op moet zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten