22 november 2018

Hoe stop je met Rendemix?

Dit is gewoon heel saai en praktisch de opsomming van de stappen op basis van mijn ervaringen. Niets meer en niet minder:

1. Geef een verkooporder voor alles wat in je Rendemix zit. 
Bij mij ging dat via internetbankieren. Ik weet niet of het ook anders kan.



2. Beslis of je per brief of per e-mail wil opzeggen.

3. Zoek uit waar de opzegbrief naartoe moet. 
Ik heb de vraag gesteld via de chat in de online-bankieren-omgeving (rechtsboven op 'Contact' klikken, en dan 'Chat direct met een medewerker' kiezen. Hiervoor moet je ingelogd zijn.)
Ik had gekozen voor e-mail. Ik moest de e-mail richten aan: Particulieren.rotterdam@rabobank.nl. Overigens kreeg ik vervolgens antwoord van FinancieelAdvies.rotterdam@rabobank.nl. Allebei met Rotterdam in de naam, ik woon daar in de buurt :) Het adres is dus afhankelijk van bij welke Rabobank je 'zit'.



4. Maak een briefje waarin je schrijft dat je je Rendemix wil opheffen. Zet je naam, adres en woonplaats op het briefje. Onderteken het briefje en stuur een gescande versie aan het e-mailadres (of de gewone versie aan het postadres).

5. Het zou nu klaar moeten zijn. Misschien krijg je nog vragen van de bank. Die beantwoord je natuurlijk (nadat je voor jezelf hebt vastgesteld dat het geen pfishing-mail of iets dergelijks is).

6. Controleer of je Rendemix ook daadwerkelijk uit je overzicht verdwijnt. Als dat na vier dagen nog steeds niet het geval is, neem je contact op met je Rabobank.

Succes. Het scheelt je een hoop kosten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten