15 maart 2020

Dingen waar ik blij van word

Ik zit te lezen. Achter mijn bureau en op mijn laptop welteverstaan. Ik heb naast de online e-reader van de bieb (wat een schat aan vermaak en verdieping hebben ze daar toch; goedkoop of zelfs gratis), een Word-document openstaan. Ik kopieer zinnen waar ik iets van vind of die bij een bepaald thema passen in dat document. Google staat open om dingen op te zoeken.

Mezelf de tijd gunnen

Ik heb dit boek al eerder gelezen en er stond toen zoveel in dat mij intrigeerde dat ik het nog een keer op deze manier wilde lezen. Ik doe dat wel vaker; ik geniet er enorm van als ik mezelf hier de tijd voor gun.

Creatief nerden

Naast me zit Meneer Money Wenkbrauw, met zijn oortjes in, want hij is bezig met het (beter leren) arrangeren van muziek, en het (leren) automatiseren daarvan. Zo zijn we allebei creatief aan het nerden. Regelmatig hoor ik hem een triomfantelijke vreugdekreet slagen als er weer iets gelukt is. Daar geniet ik enorm van.


Samen genieten

Ik val hem trouwen regelmatig ook 'lastig' met een "Moet je deze zin horen ..." of "Wist je dat ..." Dan gaan zijn oortjes uit en verschijnt er een grote grijns op zijn gezicht en volgt een commentaar. Heerlijk toch om zo naast elkaar allebei met iets anders bezig te zijn en daar samen van te genieten.

Om te voorkomen dat dit alleen maar een heel klef blog is, nog even dit:

Passief inkomen

Dat arrangeren vindt hij niet alleen leuk om te doen: zijn bands profiteren ervan en hijzelf ook, want af en toe verkoopt hij een arrangement. Voorlopig staan de financiële opbrengsten niet in verhouding tot de tijd die hij erin steekt, maar toch ziet hij het als passief inkomen.
Hij maakt die arrangementen sowieso voor zijn bands. Daar hebben ze samen een hoop plezier van. Door de arrangementen daarnaast te verkopen, haalt hij er een klein beetje inkomen uit waar hij verder niets voor hoeft te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten