26 mei 2020

Miljonair blijven is de kunst

"Voor 2 euro kun je miljonair zijn." 

Ik zie het in een reclame voor een loterij en ik denk meteen: "Nee, nee, nee!"

Nee, want 'zijn' impliceert dat je het ook een tijdje blijft. Hoe je miljonair moet blijven, dat is nou precies een vaardigheid die je niet ontwikkelt als je de loterij wint.


Neem je lot in eigen handen

Koop geen lot, neem je lot in eigen handen. Zorg ervoor dat er meer geld binnenkomt dan eruit gaat. Laat je geld voor je werken. Zorg voor passief inkomen uit verschillende bronnen. Wen eraan hoe het is vermogend te.zijn Leer de (ongeschreven) regels daarvan kennen en hoe jij ermee om wil gaan.

NB De loterij wordt ook wel extra belasting genoemd voor mensen die niet kunnen rekenen. Dat wil je niet toch?

9 opmerkingen:

  1. LOL. Ik vind het een grappige definitie van de loterij als belasting : )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wist je dat winnaars van grote prijzen een soort coach krijgen over hoe ze hun geld het beste kunnen besteden? Toch hoor je vaak genoeg dat mensen na een paar jaar weer helemaal terug bij af zijn. Dus hoe nuttig dat is... haha. Of hoe eigenwijs mensen zijn..!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, weet ik, maar het werkt vaak niet zo goed inderdaad. Misschien iets met dat spreekwoord "Als de leerling er klaar voor is, verschijnt de meester". Als je de loterij hebt gewonnen, ben je niet ineens klaar voor die lessen.

      Verwijderen
  3. Ik zou toch maar wat graag die loterij winnen, maar eigenlijk voornamelijk om een aantal hulpmiddelen te kopen die ik nodig heb/ mijn leven makkelijker maken, gezien het tegenwoordig niet meer zo best is gesteld met het krijgen van hulpmiddelen via de overheid. Er kan veel, maar ook heel veel niet (meer). Maar goed als je in staat bent om het lot wat dat betreft in eigen handen te nemen, dan is dat natuurlijk wel een stuk handiger dan maar te hopen/wachten op de bak met geld via een loterij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat snap ik hoor. Ik droom daar ook nog wel eens over (en ik heb geen hulpmiddelen nodig). Dus dit is ook een soort reminder voor mezelf ;)
      Succes!

      Verwijderen
  4. Haha, dat zei ik laatst ook op mijn blog. Loterijen zijn een soort belasting op domheid (gechargeerd uiteraard). Als je alles doorrekent zijn de loterijen er echt niet voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze uitspraak is van een economieprofessor (mijn geheugen zegt dhr. Heertjes, maar ik ben al oud en fragiel)

      Verwijderen
    2. Zou heel goed kunnen. Ik zal eens kijken of dat nog na te zoeken is. Thanks!

      Verwijderen
    3. De uitspraak blijkt al veel ouder te zijn. Ionica Smeets heeft er in 2013 (ik heb vandaag iets met dat jaartal) over geblogd op 'De wiskundemeisjes' https://tinyurl.com/loterijbelasting

      Verwijderen