30 mei 2020

Wijsheid tijdens de was

We hangen de was op.
"Zijn we zo rijk, hebben we nog onderbroeken met gaten erin," zegt Meneer Money Wenkbrauw, terwijl hij een knijper op een boxer zet.
"En kapotte schoenen," vul ik aan. Die ochtend ben ik met een postelastiek om mijn uit elkaar vallende gympies naar de supermarkt gelopen. 

Wijsheid

Er valt me een wijsheid in:
"Hoe later we kopen, hoe rijker we worden. Behalve bij beleggen."
(Als we de was ophangen ligt de lat niet zo hoog qua wat wijsheid is.)

Luiigheid

Dat we al lang geen nieuwe onderbroeken hebben gekocht, heeft overigens meer met luiigheid dan met zuinigheid te maken. We hebben er gewoon geen zin in, en schoenen kopen vind ik al helemaal vreselijk. Ik zal binnenkort wel moeten, want ze zijn nu toch echt bijna allemaal zo goed als op (beyond reparatie ook). Onderbroeken hebben we nog wel een paar zonder gaten (voor wie het wil weten).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten