7 juni 2020

Dingen waar ik blij van word

Schrikdraad

Dat klinkt niet zo aardig misschien, maar nu er schrikdraad op ons bloemenbankje zit, kunnen er weer bloemetjes in, zonder dat ze opgegeten worden door de buurmeisjes. Onze buurmeisjes zijn namelijk kippen en die houden nou eenmaal van opkomende bloemetjes of lekker een beetje graven op zoek naar lekkers dat nog in de grond zit. Dankzij het schrikdraad onthouden ze dat ze onze bloemetjes beter kunnen laten bloeien. En van bloeiende bloemetjes word ik blij.

Boeken

Een paar weken geleden mocht ik boeken uitzoeken bij de buurman. Ruim honderd nam ik er mee. Langzaam vinden ze hun weg naar mijn kasten. Voor ze erin mogen, krijgen ze een plekje in mijn excelsheet, lees ik de eerste regels (als het een verhalenbundel is soms een heel verhaal), af en toe zoek ik wat op over het boek, de schrijver of de periode waarin het boek is geschreven. Heerlijk vind ik deze verliesverrijk-uurtjes, en ik ben zo blij dat ik daar de tijd voor heb.

Uit eten

Donderdag mochten we uit eten. Het was de eigenaars gelukt om in hun kleine restaurant met alle afstandsregels toch een intieme sfeer te scheppen. Het eten was heerlijk, de service super. Ik ben zo blij dat we het ons kunnen veroorloven om een flinke fooi achter te laten, want dat is voor de eigenaars met zo weinig tafeltjes geen overbodige luxe.

2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat moet je buurman veel boeken hebben zeg, dat je er 100 kon meenemen. En heeft hij dus ook ongeveer dezelfde smaak als jij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij had er nog veel meer. Ik heb echt heel streng moeten selecteren. Hij had bijvoorbeeld heel veel sciencefictionboeken, dat is niet echt een genre waar ik van kan genieten. Die boeken heb ik, op een paar na (want je moet ook af en toe wat nieuws proberen), achtergelaten.

      Verwijderen