8 juni 2020

Snijden om te besparen

Ik sneed zojuist 4 millimeter van een kaart af en spaarde een postzegel uit. De kaart gaat in een envelop bij een klein cadeautje voor mijn neef. Met die 4 mm eraan kwam het gewicht net boven de 100 gram uit, zonder bleef het eronder.

Zo spaarde ik 91 cent uit, terwijl ik ondertussen nadacht over de hypotheekadviseur die ons ruim 3.000 euro gaat kosten voor een hypotheek van 90.000 euro.

Bespaartip kaart afsnijden
Ach, kleine besparingen voelen voor mij goed. Mijn valkuil is dat ik op dat niveau blijf hangen, terwijl er zoveel meer kan. Nou, op het moment valt het wel mee met dat blijven hangen.

2 opmerkingen:

  1. Schandalig, Waarom rekenen hypotheek adviseurs niet gewoon een transparant uurloon ? Hoeveel uren zou zo iemand nodig hebben om jou 3000 euro uit de zak te kloppen ?
    Hansepans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slim zeg! Hoe kwam je daar zo op? Wist je dat het met een stukje eraf ineens in een andere prijsklasse zou vallen?

    BeantwoordenVerwijderen