10 juni 2020

Kleine bespaartip: vaatwasser

Draai een zo kort mogelijk vaatwasprogramma. 

Veel mensen draaien een standaardprogramma, misschien kan het wel korter of op een lagere temperatuur. Experimenteer er eens mee.

Net genoeg

Als je dingen steeds dubbel moet doen omdat ze de eerste keer niet schoon worden is het niet voordeliger, dus zoek naar het programma waarmee het allemaal wel schoon wordt, maar dat niet te veel doet. Gewoon net genoeg.

Vieze pannen

Misschien kun je wel een keer de vieze pannen bewaren voor de volgende keer. Dan kun je tussendoor een kort of lauw programma draaien. Wel met een volle machine natuurlijk, dus dit werkt waarschijnlijk alleen voor grote huishoudens of als je vaak bbq't zonder pannen.

Vaatwasblokje

Kijk ook eens naar welk vaatwasblokje je gebruikt. Wij gebruiken de aller- allergoedkoopste variant en dat werkt prima. Vaak is een half blokje, of gewoon zuinig gedoseerd los poeder, ook voldoende.

Niet over de hypotheekadviseur?

De belangrijkste financiële onderwerpen die me op het moment bezighouden, zijn:

Daar wil ik graag over bloggen, maar ik ben niet fit en kan me dus niet goed concentreren. Die onderwerpen vragen dat wel. Dus val ik terug op een oud idee:

Korte of kleine bespaartips

Ooit, in 2015, had ik het idee om regelmatig gewoon heel korte bespaartips op mijn blog te zetten. Ik heb er flink wat klaar gezet in concept, maar heb er maar een paar geplaatst. Laatst kwam ik de nog niet geplaatste concepten tegen. Ik plaatste er een over het licht omdat ik hem wel grappig vond. Het bleek, ook voor mezelf, best een nuttige tip. Gewoon weer even een besparing op het netvlies.

En nu plaats ik er dus weer een, die ik wel wat langer dan kort heb gemaakt. Ik vind het nog steeds een goede bespaartip: goed voor je portemonnee en goed voor het milieu.

Vaatswasser tip ipv hypotheekadvies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten