15 april 2015

Daar is de zon!

Er komt eindelijk genoeg zon binnen om mijn telefoon op te laden met zonne-energie. Jippie. Andere acties om de elektriciteitsrekening naar beneden te krijgen:
- Alleen het licht aandoen als het echt nodig is. Nu ik erop let, verbaas ik me over hoe vaak ik onnodig het licht aandoe. Zit ik in een zonovergoten kamer met de lampen aan. Blijkbaar een soort gewoonte die je in de zomer moet afleren.
- Wasmachine 's nachts laten draaien. Omdat ik altijd vroeg wakker ben, werkt dit prima.
- Vaatwasmachine 's nachts laten draaien. Vannacht voor het eerst geprobeerd en ik werd er wakker van. Maar even bezien of dat structureel is of dat het een kwestie is van wennen aan het geluid. Ik denk het laatste want het is eigenlijk nauwelijks hoorbaar net als de wasmachine waar ik vrolijk doorheen slaap.
- O ja, en eten laten ontdooien in de koelkast. Vond ik altijd al prettiger dan in de magnetron, maar je moet er wel op tijd aan denken want het duurt significant langer :). Dus ik probeer nu structureel 's ochtends te bedenken of we die avond iets uit de diepvries eten.

Het lastige hieraan vind ik, dat de terugkoppeling zo minimaal en indirect is. Geen flauw idee hoeveel ik hiermee bespaar. Ik merk dat pas over een jaar. Aan de andere kant is het niet zo moeilijk, dus het moet wel vol te houden zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten