9 juli 2018

Dubieuze budgettip

Haha, er is een nieuw hagelslagmerk. Ik denk tenminste dat het nieuw is, want ik had er tot een uurtje geleden nog nooit van gehoord. En ik denk tenminste dat het hagelslag is, want zo klinkt het. Het ziet er wel anders uit dan hagelslag. Het zijn eerder kleine brokjes chocolade. Ik denk dat ze het zo een ambachtelijke uitstraling willen geven. De brokjes (klinkt toch minder aantrekkelijk dan hagelslag) zitten in een glazen fles.

Dat idee hebben ze van mij. 


Onze hagelslag zit al jaren in een klassiek colaflesje. Vind ik leuker staan en het past beter in onze keuken. Maar ik moet toegeven: een beetje onhandig is het wel. Zeker met kinderen. Het flesje stoot wel eens ergens tegenaan BENG. De hagelslag komt vlot, iets té vlot, uit de gladde glazen hals gerold. Frrrrt, Mount Hagelslag op op je boterham. Vinden de kinderen niet erg trouwens.

Het nieuwe spul heet hagelswag. Ik zal niet ontkennen dat ik dat wel een beetje grappig vind. Maar er gaat niet meteen een lampje branden. (Nou is hagelslag misschien ook niet het meest logische woord. Maar toch.) Is er een dubbele betekenis?  'Swag' betekent onder andere gestolen goed. En dat past wel bij dit merk vind ik, want -nu komt het- de goedkoopste fles met welgeteld 250 gram brokjes kost maar liefst 14 euro.

De budgettip is daarom: koop een reep van je lievelingschocolade, hak hem in kleine stukjes doe de stukje is een lege droge fles, verzin een leuke naam en tadaaaa: je eigen, bijzondere hagelslag is klaar. Gewone hagelslag is trouwens nog altijd goedkoper.

2 opmerkingen: