19 juli 2018

Ongevraagd cadeau

Op mijn bureau liggen nog de reisgidsen van Boedapest-Wenen-Praag. Het fotoboek is net besteld (de clix zijn al binnen, het album nog niet). Mijn oog valt op één van de gidsjes. "Oh ja, die kregen we gratis bij de transfer van het station naar het hotel." Dat is aardig, maar ook overbodig. We hadden al drie gidsjes (1 oude, 1 van de bieb en 1 nieuwe) met goede info en mooie foto's.


Het gebeurt wel vaker dat je een cadeautje krijgt als je iets koopt. Ik snap wel dat dat mensen over de streep trekt of een goed gevoel geeft en dus goed is voor je business. Toch heb ik er mijn vraagtekens bij.

Er zullen toch wel meer klanten zijn die dat hebben?


Als ik zo'n cadeautje krijg, denk ik vaak: "Dan had je product toch goedkoper gekund?!" Het is voor mij heel vaak de aanleiding om te kijken of ik in mijn vergelijkingsproces niet ergens een foutje heb gemaakt. "Is het ergens anders toch goedkoper?"

Voor de transfer kon ik geen goedkoper alternatief vinden dat hetzelfde comfort bood, dus we hebben deze transfer geboekt en het gidsje gekregen. Maar ik heb wel eens op het laatste moment voor een andere leverancier gekozen, omdat ik een overbodig cadeautje wilde vermijden. Als ik een tablet aangeboden krijg bij energiecontract, ren ik hard weg.

1 opmerking:

  1. Ik zou dan ook liever het product goedkoper hebben gehad moet ik bekennen. Die gratis cadeautjes zijn soms toch ook wel wat overbodig of troeperig....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen