13 november 2020

Gestorneerd

Vorige week zag ik het toevallig: er was een bedrag gestorneerd, oftewel teruggestort. Het was de verzekeringspremie van ons verhuurhuis. Wat de fnuik! Ik dacht even: 'Ze zullen toch niet bedacht hebben dat ze toch geen verhuurde huizen meer verzekeren?' Het was best moeilijk om dat huis te verzekeren destijds.

Tweede handtekening

Maar de omschrijving suggereerde toch echt iets anders: "Een andere gebruiker heeft deze betaling afgekeurd bij Vrijgeven / Zetten 2e Handtekening." Ik checkte bij Meneer. Hij was onschuldig. (In ieder geval wat dit betreft 😐.) Ik checkte het internet, geen antwoord.

Storing

Tijd om met de bank te chatten. De virtuele assistent kon me geen antwoord geven. Medewerker Anouchka wel. Er was een storing geweest bij de verzekeraar (FBTO) en het zou vanzelf opgelost worden, binnen een week of zo. 

Vandaag, een week en een dag later, was het nog niet opgelost. Dat is nog binnen de marge van 'of zo', maar ik had nu tijd (en eraan gedacht). Dit keer nam ik contact op met de verzekeraar. Vera verzekerde me dat het opgelost zou worden. "Bij de ene bank duurt het wat langer dan bij de andere."

Toeval

Ik was gerustgesteld op dit punt, maar ook getriggerd. Wat nou als zoiets nog eens gebeurt en het is niet de fout van de verzekeraar (of een ander bedrijf dat geld van me tegoed heeft)? Het was echt toeval dat ik het zag, een volgende keer kan ik het zo missen. 

Meldingen

Ik zocht of ik een melding in kon stellen, maar kon het niet vinden. Opnieuw chatten met de bank. De eerste poging verliep stroef. Ik begon met de aanleiding en vroeg toen naar de meldingen. De medewerker vroeg naar allerlei details van de aanleiding. Dat schoot niet op. Ik werd afgeleid (echt per ongeluk) en dat duurde even. Toen ik terugkwam bij mijn laptop had de medewerker de chat gesloten.

Ik probeerde het opnieuw. Dit keer liet ik de aanleiding weg en vroeg naar meldingen. Ik kreeg meteen een link. Nu heb ik meldingen aangezet en meteen nog wat instellingen in mijn bank-app aangepast. Ik ben benieuwd hoe het bevalt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten