2 september 2015

Buitenbeentjes duurder

Hè jammer. In mei was ik nog heel enthousiast over de Wonky's. Toen veranderde de naam van de appeltjes in Buitenbeentjes en inmiddels hebben ze ook de prijs veranderd, verhoogd welteverstaan. Ze kosten nu 1,39 voor een kilo in plaats van 1,09. Komt dat doordat het appelseizoen voorbij is? Zijn alle appels nu duurder? Het lijkt mij wat vroeg, maar ik zit er niet zo goed in, moet ik bekennen.

Vroeger haalde mijn moeder kilo's val-appels bij de boer en stonden er grote ketels appels tot moes te koken bij ons thuis om vervolgens het hele jaar de lekkerste zelfgemaakte appelmoes te kunnen eten. Ik kan me de bedrijvingheid en de geur nog herinneren, maar wanneer in het jaar het was?

Ik zag het pas bij de kassa en kon dus niet vergelijken met andere appelprijzen. Ik weet ook niet hoe lang het al is. Vrijdag maar even kijken wat de appeltjes op de markt kosten.


4 opmerkingen:

  1. Toevallig ontdekte ik hier hetzelfde vorige week! Ik vond het ook groot verschil. Heb toen gekeken naar de voordeelzak elstar en die kost 3,29 voor 1.5 kg, dus 2,19 per kilo. Tja, vergeleken daarbij zijn de buitenbeentjes dus goedkoper.
    groet, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij verschillende winkels zijn nu weer verse appels zoals Delcorf te koop. Hier kosten ze bij de Emte 1,49 per kilo.
    Ik woon in de Betuwe en ik kan in onze woonwijk naar appels en peren zoeken ;-) Het zijn wel moesappels, maar voor appelmoes, hete bliksem en appeltaart erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is midden in het appelseizoen dus ze zouden juist goedkopet moeten worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wonky's vind ik een leuke naam. Maar Buitenbeentjes heeft ook wel iets omdat het Nederlands is. Balen van die prijs!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen