16 september 2015

Plat

Ik voel me gehandicapt. Mijn fietsje heeft een lekke band en ik heb nog niet de tijd gehad hem te maken. Dus zit ik al drie dagen mijn best te doen om vrolijk te zijn in de trein. Het valt me niet mee, terwijl ik van mezelf vind dat ik niet zo gauw chagrijnig ben.

Ik probeer mezelf te troosten met de opmerking dat het slecht weer is. Maar steeds als ik naar buiten kijk vanuit de trein, of het perron waarop ik te lang sta te wachten omdat de trein vertraging heeft, is het eigenlijk prima fietsweer. Reizen tussen de buien door lukt blijkbaar vrij aardig, ook als ik er niet speciaal op mik.
En bovendien voel ik me altijd wel een bikkel als het hard regent of waait terwijl ik op de fiets zit. Daarna kan ik extra genieten van een knus momentje (oké, iets langer dan 'een momentje') met een dekentje op de bank, terwijl Meneer voor me kookt.

Het gaat nog tot dit weekend duren voor ik tijd heb om te plakken. Reizen naar mijn werk met de trein heeft me deze week al €11,60 gekost en daar komt nog een keer €5,00 bij. Pff, ik vind dat echt veel. Gauw plakken en weer op de fiets.

(En ik realiseer me dat ik geluk heb dat dit mijn handicap is.)

4 opmerkingen:

  1. Waarom heb je geen tijd om je band te plakken? Is wel zonde van de kosten! Ik houd van fietsen, heb je meteen weer je dagelijkse beweging gehad. Maar als hij kapot is ben je meteen helemaal onthand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de band laten plakken kost meestal 5-17 euro afhankelijk van of ook de binnenband vervangen moet worden. Dus in dit geval was dit misschien nog goedkoper om te laten plakken :) Ik kan ook echt niet zonder mijn fiets

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Drukke werkweek gehad met lange dagen die begonnen ruim voor fietsenmakeropeningstijd en eindigden na sluitingstijd. Overigens was het de laatste keer dat ik hem heb laten plakken een stuk duurder dan 17 euro.
    In zo'n drukke week heb ik geen puf om 's avonds nog te plakken. Dat lukt me gewoon niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen