15 april 2020

Klussen zonder Gamma

We wilden klussen, want nieuw plan, en sowieso is er in ons huis altijd wel iets te doen. Tegelijkertijd wilden we een bezoek aan de doe-het-zelfzaak zo lang mogelijk uitstellen, niet onnodig een winkel bezoeken.

Lijstje

Maar ja, het enthousiasme voor het nieuwe plan is groot. Dus werd de boiler voor deze plannen online besteld en werden koppelingen voor het aansluiten ervan op het gammalijstje gezet. Voor áls we zouden gaan. Maar we gingen niet.

Voorraad

Op een avond spitte Meneer Money Wenkbrauw eigenlijk zonder al te veel geloof in de goede afloop de box met 'koppelingen en zo' (over van eerdere klussen) minutieus door. En warempel: langzaam maar zeker verdwenen alle koppelingen van het lijstje, tot de laatste aan toe. We hadden ze allemaal op voorraad.


Leerpunt

Dat bespaarde ons niet alleen een onnodig winkelbezoekje, maar ook best wel wat geld. Die koppelingen zijn niet goedkoop. Omdat het vaak al zo'n gedoe is, nemen we 'normaal' niet de moeite om ze te zoeken. Dan gaan we voor gemak. Prijzig en dubieus gemak. Het is maar de vraag wat echt makkelijker is. Een duidelijk leerpunt op het gebied van onnodige uitgaven!

5 opmerkingen:

  1. Een mooi leermomentje, wat je geld bespaart.
    Als medewerker van een bouwmarkt ben ik blij dit te lezen. Waren er maar mensen die er nu voor kiezen om NIET naar de bouwmarkt te gaan. Wij mogen niet sluiten omdat wij "essentieel" zijn. Je ziet en leest veel mooie gebaren naar zorgmedewerkers, zij worden bedankt voor hun inzet. Maar hoe wij het als personeel allemaal moeten volhouden, het ronduit agressieve en a-sociale gedrag dat klanten naar ons toe tonen, daar wordt niet bij stilgestaan.
    Daarom, voor alle lezers: doeslief, ook in de bouwmarkt, en respecteer ook de veiligheid van de medewerkers. Al is het maar in je eigen belang, als wij met z'n allen worden besmet, sta jij voor een gesloten deur. Kom alleen, kom alleen voor echt noodzakelijke aankopen, kom alsjeblieft niet funshoppen. Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat vervelend dat klanten agressief en asociaal doen.
      Je zou in deze tijd juist hopen dat iedereen net een tikje aardiger tegen elkaar doet. Gelukkig zie ik dat ook wel veel om me heen. Hopelijk ook voor jou.
      Verder ben ik niet roomser dan de paus hoor, qua winkelbezoek, maar ik denk wel drie keer na voor ik ergens heen ga en als ik het anders op kan lossen, doe ik dat. Áls ik dan toch naar een winkel ga en het blijkt er druk, draai ik om.

      Verwijderen
    2. Haha, die laatste zin betekent dat je de afgelopen 5 weken niet bij onze bouwmarkt binnen was gegaan, er is werkelijk geen rustig moment geweest. Het valt ons op dat klanten naar elkaar over het algemeen wel respectvol zijn en afstand houden, maar wij als personeel kennelijk niet worden gezien als levende mensen die ziek kunnen worden, raar maar waar.

      Verwijderen
  2. Mooi stukje! Als ik kluste gooide ik vroeger ook alles weg wat ik niet gebruikte, maar daar ben ik een aantal jaar geleden mee gestopt. Elk schroefje, klemmetje of wat ik dan ook over hou gaat in een bakje en nu grijp ik 9 van de 10 keer ook niet mis wanneer ik even snel wat nodig heb.

    BeantwoordenVerwijderen