5 april 2020

Meer inkomstenbronnen

Op dit moment heb ik twee significante inkomstenbronnen: mijn salaris en ons verhuurhuis*. Ik heb er nog wat kleine bronnen naast, mijn kruimels of sidehustles: reclame-inkomsten van deze site, airbnb-beheer voor de buren, een boek, euroclix en incidenteel wat marktplaatsverkopen.
O ja, en we hebben ook nog de zonnepanelen. Omdat ik daar echt niets aan hoeft te doen, voelt het niet als hustle, maar het levert wel degelijk wat op natuurlijk.



Ik ben eigenlijk altijd op zoek naar andere inkomstenbronnen. Daar heb ik twee redenen voor:

Spreiding

Als je meerdere, verschillende inkomstenbronnen hebt, ben je minder kwetsbaar. Als ik m'n baan verlies, heb ik altijd nog de huurinkomsten en de kruimels van m'n sidehustles. Als er even geen huur binnenkomt, heb ik altijd nog mijn salaris en de kruimels.

Op het moment is het nog zo dat als mijn salaris wegvalt, ik niet kan rondkomen van mijn andere inkomstenbronnen. Dan zou ik dus weer gaan interen op mijn spaargeld. Dat kan best een tijdje, maar wil ik natuurlijk liever niet.

Meer inkomsten

Als ik meer inkomstenbronnen heb, komt er meer geld binnen. Als er meer geld binnenkomt, kan ik meer investeren. Meer investeren betekent dat totale financiële onafhankelijkheid dichterbij komt, en dat wil ik graag.

Ideeën

Als je googelt, vind je al snel veel ideeën voor sidehustles. Bij verschillende bloggers die ik volg, zijn hiervoor tips en lijstjes langs gekomen, bijvoorbeeld bij Meer of mynder en Porterenee. Zelf schreef ik eerder bijvoorbeeld over Moving Massage, de petsitter en een stoelenschudder.
Ik heb vast ook al eens geschreven over geld verdienen met ons huis, maar ik kan die blogjes niet terugvinden. Ik schrijf er binnenkort een nieuw blogje over, want we hebben het recent wat concreter gemaakt.



*Voor mensen die zich zorgen maken over onze huurders: we hebben goed contact met ze en we hebben ze laten weten dat als ze problemen hebben of krijgen met het betalen van de huur, we samen een oplossing zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten