25 januari 2018

Geld verdienen als petsitter

"Hoe kan ik op een andere manier geld verdienen? Anders dan in m'n oude of een daarmee vergelijkbare baan?
Ik denk daar regelmatig over na. Dit keer De Petsitter.

Allergisch

Ik vind huisdieren leuk. De voornaamste reden dat we geen huisdier hebben, is dat Meneer allergisch is. Dus vanaf het moment dat we samenwonen, roepen we dat we graag buren met een hond willen. Dan hoeft de hond niet bij ons te wonen en dan hebben we er toch af en toe plezier van.

Gezellig

Het is gelukt. We hebben buren met een hond, en daar hebben we af en toe plezier van. Dat is vooral als het wat beter weer is en we buiten zijn. Dan komt ie af en toe bij ons langs. Soms komt ie gezellig bij ons zitten, meestal komt ie alleen langs voor een enthousiaste begroeting. Z’n baasjes laten hem altijd zelf uit, ze hebben geen behoefte aan oppas. Zouden we anders best willen doen, en ik denk dat de buren dat ook wel weten.

(Bijna) allemaal leuk

Ik heb vroeger ook honden, konijnen, parkieten, en goudvissen gehad. Vond ik allemaal leuk. En zou ik ook nu best wel af en toe gezelschap willen houden en verzorgen. Katten liever niet. Ik houd niet zo van katten. Sorry, daar stoot ik vast wat mensen mee tegen de borst. Het is niet lelijk bedoeld. Het botert gewoon niet zo tussen de koning van youtube en mij. Kan gebeuren toch? Er zijn gelukkig heel veel kattenliefhebbers die dus lief voor die beestjes zijn. Ik vermijd ze gewoon. Maar alle andere dieren? Kom maar door!
Een rat ook? Ja, een rat ook, zou ik nooit voor kiezen om in huis te laten wonen, maar af en toe moet kunnen. Dat lijkt me ook juist het leuke: dat je in aanraking komt met allerlei soorten dieren, ook die waarvoor je zelf niet zou kiezen.
En een slang? Oh nee, <bloos> slangen vind ik echt heel eng. Dat durf ik niet.

Voordelen (en een nadeel)

Zie ik dan helemaal geen nadelen aan alle dieren behalve katten en slangen? Natuurlijk wel: poep opruimen vind ik niet leuk. Maar ik denk dat de voordelen: lekker knuffelen, een wandeling maken, grappige voorvallen wel opwegen tegen dat nadeel.

Petsitten dus?

Via een enquete (andere manier om wat geld bij teverdienen) waar de vraag werd gesteld of ik geld bijverdiende met Pawshake of Petbnb, kwam ik op het idee dat je dus ook geld kunt verdienen met op dieren passen. Daar kwam ik er ook achter dat het ‘petsitten’ wordt genoemd. Misschien ga ik me wel inschrijven.

Heeft een van jullie ervaring met petsitten via deze bedrijven/platforms of  een andere weg?

9 opmerkingen:

  1. Een vriendin van me is recent een eigen hondenuitlaatservice begonnen. Ze heeft nu dagelijks een aantal hondjes die ze ophaalt en dan vervolgens uitlaat. Volgens mij verdient zij er best goed mee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zonder een bedrijf of platform ertussen, verdien je natuurlijk wel meer ja. Acquisitie is niet mijn sterkste kant, maar aangezien ik er toch niet een fulltime job van wil maken, hoef ik misschien helemaal niet zo veel acquisitie te plegen. Zo past een 'zwakte' eigenlijk best goed in mijn plan. Hmmm, food for thought.

      Verwijderen
  2. wij hebben een hondje uit het asiel "Filou" (dat is hij ook echt!)
    en voor mij is het mijn tweede hondje van dit ras , maltezer ;en die hebben "zijden-haar" valt niet uit en mijn medebewoners(3)alle drie allergisch hebben er géén last van ,ik knip/scheer hem wel zelf dat drukt de kosten !!! schat van een dier 5kg liefde !
    mvg Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, wat leuk! Ik moest 'Filou' wel even opzoeken hoor. Maar heerlijk dat je een 'vriend'erbij hebt, en hij zal ook wel blij zijn dat hij niet meer in het asiel zit.

      Verwijderen
  3. Wij hebben een hondenoppas via Pawshake. Zijn we hartstikke blij mee. Maar je wordt er niet rijk van hoor! Ik geloof dat we een tientje betalen per dag. En dan heeft onze oppas alleen ons hondje. Denk dat je dan beter een uitlaatservice kunt beginnen, maar dat is volgens mij gewoon hard werken. En dat is nou juist wat je niet wilt, toch? Of zou het een optie zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, hard werken is niet wat ik wil. (Ik vind het nog steeds moeilijk om dat zo expliciet te stellen, want ik ben opgegroeid met het idee dat hard werken goed en belangrijk is, maar het is toch echt niet wat ik wil.) Ik hoef hier niet rijk van te worden. Het zou een leuke bijverdienste zijn, waarbij 'leuk' niet slaat op de hoogte van de bijverdienste. Ik zou er ook niet al mijn tijd in willen steken.

      Verwijderen
  4. Ik werk 3x8, en ben dan ongeveer 11 uur van huis, dus mijn hondje gaat op die dagen naar doggy daycare. Hij vind het super leuk gelukkig. Ik betaal daarvoor 12,50 per dag.

    BeantwoordenVerwijderen