5 mei 2016

Bevrijdingsdag

Vandaag vieren we bevrijdingsdag. Een groot goed, die vrijheid, en niet altijd makkelijk om mee om te gaan. En als ik die laatste oude verzetstrijders hun verhaal hoor doen, dan vraag ik me wel eens af of ik wel genoeg doe om de vrijheid, ieders vrijheid te behouden en waar nodig te vergroten. Die mevrouw bij De Wereld Draait Door: "Ik weet wat het is om op de vlucht te zijn en niet geholpen te worden."
Goed om over na te denken en iets mee te doen. Wat kan ik doen? Ik houd bijvoorbeeld van taal dus ik ga binnenkort eens kijken of ik kan helpen met taallessen. Als we beter kunnen communiceren met elkaar, kunnen we elkaar beter begrijpen en hoeven we elkaars vrijheid niet te beperken. Elkaars taal spreken is niet het enige wat daarvoor nodig is, maar het helpt wel.

Vandaag vier ik ook mijn eigen nieuwe vrijheid. En dus is het dubbel feest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten