2 mei 2016

Leuke dingen

Het antwoord op hoe ik mijn nieuwe leven ga inrichten is nog niet heel erg volledig. Waar ik erg naar uitkijk is helemaal niets hoeven. Dus de basis is dat ik niets hoef voorlopig.
Wat ik graag wil, is lezen, bloggen, fietsen, van de zon genieten, contacten aanhalen, opruimen, klusjes, online cursussen doen. Allemaal leuke dingen, ook opruimen vind ik soms heerlijk. Ik ben een flinke troepmaker en ruim zelden meteen op. Af en toe heb ik ontzettend veel zin om op te ruimen. Tot nu toe viel die zin niet altijd samen met momenten dat ik er tijd voor had. Dat wordt nu vast makkelijker.

Leuke dingen dus. Afgelopen dagen is me dat vrij aardig gelukt. Gisteren heb ik zo ongeveer de hele dag buiten in de zon zitten lezen. Nou was dat misschien gewoon een lazy sunday die je ook kunt hebben als je een baan hebt. Toch voelde ik me meer ontspannen omdat er nergens achter in mijn hoofd zat: 'ik moet nog dit en dat.'
Er zijn wel een paar dingen die ik nog moet (ik heb nog wat beloftes gemaakt op mijn oude werk). Die dingen kan ik doen op het moment dat het mij uitkomt. Ik weet zeker dat er een moment komt, dat ik er zin in heb om dat nog even te fiksen. Misschien is dat het wel: ik doe de dingen die ik wil doen en de dingen die moeten op het moment dat ik daar zin in heb. Zo worden de dingen die moeten ook leuke dingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten