2 maart 2017

Oude laptop

Goed, gisteren plaatste ik dus een 'verkeerd blogje'. Dat was niet gebeurd als ik goed opgelet had, maar het had misschien ook wel wat met mijn laptopje te maken. Met mijn oude laptop welteverstaan, want mijn 'huidige' laptop ligt bij mijn ouders. Veilig weggestopt in de kast. Dat doe ik anders nooit, maar nu waren we daar om carnaval te vieren. En carnaval is een soort bonusperiode voor inbrekers. Mensen zijn niet thuis en de buren ook niet. Je kunt ongestoord je gang gaan.

Dus legde ik voor we naar de optocht gingen mijn laptop uit het zicht in de kast. Ik weet wel dat als ze eenmaal binnen zijn, ze ook echt wel in die kast kijken, maar gewoon voor het idee.
De optocht was leuk en gezellig. Er werd niet ingebroken. Toen we, moe maar nog in goede stemming, thuiskwamen lag de laptop nog keurig in de kast. En daar ligt hij nu nog.
Want de volgende dag keek ik nog even om me heen voor we gingen, maar ik zag niets dat we vergeten waren in te pakken.

Dus gebruik ik nu al twee dagen mijn oude laptopje. Het werkt eigenlijk nog best goed. Heb ik hem dan te vroeg afgedankt en een nieuwe gekocht terwijl dat nog helemaal niet nodig was? Nee, want deze laptop wordt heel warm. Ik heb hem nu op schoot (zoals het hoort met een laptop) en het is bijna te warm aan mijn benen. De kans dat hij er zomaar mee ophoudt door oververhitting is aanwezig. Dat deed hij ook een paar keer voor ik de nieuwe kocht. Gelukkig kon ik hem dan weer opstarten als hij afgekoeld was. Hij is ook een beetje traag. En af en toe  een beetje onhandig. Een aantal programma's is verouderd. Een update kan m'n laptopje niet aan. Daar had ik gisteren last van. De blogger-site bleef hangen en het duurde lang voor ik via de 'back-button' terug was op een werkende site. Ik zag niet dat ik verder terug was gegaan dan het bedoelde blog. Dat lag dus aan mezelf en een beetje aan m'n laptopje. Maar als reserve-laptop ben ik er erg blij mee. Ik merk zelfs dat ik deze eigenlijk fijner vind typen. Beetje nostalgie denk ik.

En nu moet m'n laptopje even uit. Want hij brandt van mijn benen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten