16 juni 2020

Korte bespaartip: door je knieën

De goedkope merken liggen vaak in de onderste schappen. 

Dus als je wil besparen op je boodschappen, moet je door de knieën.


Ik realiseer me nu dat het voor mensen die slecht ter been zijn, moeilijker is om op deze manier te besparen. Hmmm 😕

Moet ik bezuinigen?

Vraag je je af of je te veel uitgeeft aan boodschappen, of het met minder kan? Kijk dan eens naar mijn blogje over minimale uitgaven voor eten en drinken.

Korte of kleine bespaartips

Ooit, in 2015, had ik het idee om regelmatig gewoon heel korte bespaartips op mijn blog te zetten. Ik heb er flink wat klaar gezet in concept, maar heb er maar een paar geplaatst. Laatst kwam ik de nog niet geplaatste concepten tegen. Ik plaatste er een over bezuinigen op licht omdat ik hem wel grappig vond. Later nog eentje over besparen met je vaatwasser. Dit is de derde vergeten tip sinds de opleving 😀, hoewel ik tussendoor wel meer korte tips heb geplaatst.

6 opmerkingen:

  1. Deze komt me bekend voor. Heb je die niet al eerder gedeeld? (jaren terug bedoel ik, niet recent). haha wel grappig die korte tips. Hoeveel heb je er nog?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan zijn dat ik het een keer genoemd heb, zonder me te realiseren dat daar al een conceptje voor klaarstond. Overigens bestond het concept dit keer maar uit 1 regel. Dat vond ik wel erg kort :)
      Er staan er nu nog drie. Ik moet even kijken of ze alledrie (nog) bruikbaar zijn. En wie weet verzin ik er wel een paar nieuwe bij. Er zijn er vast meer.

      Verwijderen
  2. Ik dacht dat de onderste schappen de producten waren met de minste marge. Hoeft dus niet perse de goedkoopste te zijn, is dat vaak wel. Huismerken zit vrijwel altijd de meeste marge op, dus die staan vaak prominenter opgesteld dan de A-merken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er geen diepgaande studie van gemaakt, maar mijn ervaring is de laatste tijd weer dat onderin goedkope producten liggen. Het huismerk ligt dan net een schapje hoger dan de goedkoopste. Ze schuiven er wel eens mee. De hoogste schappen krijgen soms ook goedkope producten.
      Dat ze zich laten leiden door de marge geloof ik meteen.
      Je moet blijven opletten, niet blindelings iets uit het laagste schap pakken. Altijd even checken.

      Verwijderen
  3. Ik kijk ook vaak bewust in de onderste schappen op zoek naar de goedkoopste merken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het winkelgedrag van consumenten is één van de meest onderzochte marketing velden. Dat komt natuurlijk omdat daar héél veel geld in omgaat. Wij kopen altijd prijsbewust in en dan komen we inderdaad vaak in de laagste schappen uit. Hier in Hongarije staat op het etiket altijd de prijs per kilo. Dat vergemakkelijkt het vergelijken.

    Veel fabrikanten hebben namelijk opzettelijk verschillende hoeveelheden in de verpakking zitten. Zodat prijs vergelijken een hele rekensom wordt. Dat is dus ook zo'n veelonderzochte truc...

    We kopen hier eigenlijk alleen veel eenvoudige producten waar geen reclame budget aan besteed wordt; meel, fruit, olie, (diepvries)vlees. Aangevuld met groenten uit de moestuin en verse eitjes. En we maken daar dan zelf heerlijke gerechten van in plaats van dat we de fabrikanten dat laten doen tegen een flinke meerprijs.

    BeantwoordenVerwijderen