14 maart 2015

Koop geen spullen

Mister Money Mustache heeft een hoger doel: het 'bewaren' van de aarde. Zijn strategie is: geen spullen kopen. Spullen kosten grondstoffen en energie, en het delven daarvan heeft een negatieve invloed op het bewaren van de aarde. Het streven is dus geen spullen kopen, wat in de praktijk neerkomt op: zo min mogelijk spullen kopen. Het komt mooi uit dat dat ook een heel goede strategie is om vroeg met pensioen te kunnen gaan.

Ik vind mezelf best milieubewust, of wat de correcte term ook is op het moment. Maar ik denk dat ik toch wel zo egoistisch ben, dat het voor mij omgedraaid in elkaar zit. Mijn doel is: op korte termijn kunnen stoppen met het werk wat ik niet leuk vind. De strategie is: zo min mogelijk spullen kopen. Het komt mooi uit dat dat ook een heel goede strategie is om de aarde in een beetje fatsoenlijke conditie te houden.

Als je van oud naar nieuw leest, kun je hier klikken voor het volgende blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten