23 juli 2016

Hoe meer je besteedt, hoe meer je bespaart

Mijn vader zei het vroeger ook al als mijn moeder en ik thuiskwamen van een dagje shoppen en trots vertelden dat we allerlei zaken in de aanbieding hadden gekocht. "Ah, dan hebben jullie ons rijk gekocht." Hij zei dat meer als plagerig grapje en ik vond het een beetje flauw want dat dacht toch niemand echt?

Zojuist kreeg ik een mailtje in mijn mailbox met dezelfde titel als dit blog. Zouden er mensen zijn die daar intrappen? Die niet inzien dat meer besteden nooit hetzelfde kan zijn als meer besparen? Je kunt toch echt alleen meer besparen door juist minder te besteden. 

Natuurlijk is het zo dat als het gaat om producten die je toch zou gaan kopen en die houdbaar zijn dat het slim is om ze te kopen op het moment dat ze het voordeligst zijn, maar dat geldt echt alleen als je op de lange termijn minder besteedt en dus niet als je meer besteedt.

Bovendien ging dit om luxe-producten, leuk hoor en vooral doen als je ervan geniet, maar besparen is het niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten