28 juli 2016

Voorproefmaand 2: juli 2016

Juli 2016 was de tweede maand van het voorproefje op mijn pensioen. Dat betekent dat ik al mijn uitgaven betaal van gespaard geld. Mijn budget is €1.450,- per maand. Ik heb nu ook een ijkbedrag dat is €1.310,- per maand

Uitgaven binnen budget, precies op het ijkbedrag
Ik weet niet of het toeval is. Toen ik gisteren het ijklijstje maakte, wist ik al wel wat mijn totaalbedrag van deze maand was. Misschien heb ik er wel onbewust naartoe gerekend. Hoe dan ook:
In juli heb ik €1.310,- uitgegeven. Keurig dus. Toch waren er afwijkende posten:
1. Ik gaf significant meer uit aan vervoer. Dat komt doordat ik mijn kortingskaart van de ns moest betalen. Nu kan ik weer een jaartje met korting reizen.
2. Ik gaf meer uit aan uitjes.
3. Mijn bankkosten waren hoger dan gemiddeld omdat het kwartaalbedrag is afgeschreven.
Daar staat tegenover dat ik niets uitgaf aan cadeautjes, kleding en onvoorzien.


Inkomsten
In juli liet ik Klezzer* uitbetalen. Dat was ongeveer twee maanden geleden. Ik heb deze maand één keer een bonus van €3,- gescoord. Verder ben ik niet zo actief geweest, maar de inkomsten lopen dan gewoon door, al verdien je meer als je nieuwe reviews schrijft. Dankzij de bonus toch nog €28,40 verdiend.

Voorproefstand
Al met al is dit de voorproefstand geworden:



Einddatum is nog steeds 25 januari 2021.

(De oplettende lezer ziet misschien een wijziging in de bedragen van juni. Ik heb wat slordigheidjes gecorrigeerd. Het grote beeld verandert daardoor niet, dus ik ga jullie verder niet vermoeien met de details.)

Cellen met een blauw font zijn ingevulde cellen, die met blauwe randjes ga ik nog invullen. De waarden in cellen met een grijze achtergrond zijn uitgerekend door een formule. De grijze cellen met rood font zijn de uitkomsten waar het me om te doen was (met een significantie van 1 maand).

*Als je je bij Klezzer aanmeldt via deze link, kun je meteen beginnen met reviews schrijven en ook makkelijk geld verdienen. Ik krijg daarvoor een bonus en jij ook.

3 opmerkingen:

  1. mooie overzicht! Ik ben benieuwd hoe hard je jezelf moet corrigeren om het doel te bereiken, of dat het vanzelf gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Ik ben ook wel benieuwd. Ik denk dat ik aan de realistisch veilige kant zit, maar of dat echt zo is moet blijken. Tot nu toe vind ik het een leuk experiment :)

      Verwijderen
  2. Grappig om te lezen, heb je ook rekening gehouden met inflatie?

    BeantwoordenVerwijderen