7 juli 2018

Oogsten uit de bloemenbank

Ik heb niet zulke groene vingers, maar vandaag heb ik violen-zaadjes geoogst. Ik heb trouwens steeds de neiging om 'eitjes' te zeggen, maar dat terzijde. Begin april kochten we violen om voor ons huis te zetten. We krijgen er veel leuke reacties op en genieten er zelf ook van.

Ondanks dat we ze trouw water hebben gegeven zit er nu ook wel veel bruins tussen. Dat is jammer, maar ik ga ze niet wegdoen. Er zijn nog voldoende bloeiende viooltjes over. En zo gaat het nou eenmaal: bloemetjes raken uitgebloeid. Maar het ziet er minder mooi uit. Vanochtend heb ik dus wat van dat bruine weggeplukt.

Toen kwam ik zaadjes tegen. 


Ze zitten nu in een potje, moeten nog even echt uit het blaadje springen waar ze in zitten (dat schijnt ook te gebeuren als ze in een potje zitten). En dan ga ik ze weer zaaien. Hoef ik geen nieuwe te kopen. Als het werkt tenminste.


Overigens is het misschien wel overbodige inmenging. Ik weet vrij zeker dat er al eerder zaadjes waren. Ik kom van die lege blaadjes tegen. Die zijn ook ergens terecht gekomen, en vast wel gedeeltelijk in mijn bloemenbank. Dat is trouwens een zelfbedacht en zelfgemaakt (nou ja, zelf aangepast) bankje, waar ik best (heel erg) trots op ben. 

Daarom ook nog twee foto's van de bloemenbank.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten