17 augustus 2016

Zelf doen

Schreef ik drieëneenhalve week geleden nog dat meer besteden niet meer besparen is, nu geef ik zelf een hoop geld uit om te besparen.

Wij zijn namelijk onze pui en voordeur aan het schilderen. Nou ja, we zijn nu nog vooral aan het afbranden, schuren en plamuren, schuren en plamuren enzovoort. Hoe dan ook, het kost een hoop geld. Het goede gereedschap, een emmertje goede plamuur, een paar blikken goede verf. Het geld vliegt de (kaalgebrande) deur uit.

Toch besparen we een hoop geld. De pui was hard aan een onderhoudsbeurt toe dus we voorkomen hiermee erger. En door het zelf te doen (met hulp van geweldige buren) besparen we een heleboel arbeidsloon. Onze pui heeft lekker veel hoekjes, bollinkjes, randjes enzovoort. Schitterend om naar te kijken, maar als je het moet afbranden, plamuren en schuren, ben je wel even bezig. Als er dan ook nog her en der een rot plekje tevoorschijn komt dat gerepareerd moet worden, komt er nog een schepje bovenop. Als we dit een schilder hadden laten doen, had hij een gepeperde rekening moeten sturen voor al die uren. Dat gebeurt nu niet.

Het is een flinke klus en ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe wel sta te balen tijdens het eindeloos schuren. Maar gelukkig is het ook gezellig met alle mensen die langslopen en een praatje maken. En ik baal niet altijd van de klus. Het kan ook heerlijk zijn om gewoon lekker door te schuren. Je ziet het oppervlak steeds gladder worden en je bent lekker buiten bezig in het mooie weer. En het helpt ook dat ik weet dat ik er een hoop mee bespaar en dat het waarschijnlijk beter wordt dan wanneer we het hadden laten doen.
Vandaag is het warm, eigenlijk te warm om flink te schuren. Maar de boel staat bijna in de schaduw, nog een paar minuten dan is de zon achter de huizen verdwenen. Ik ga dus zo meer weer eens schuren en geld verdienen.

2 opmerkingen:

  1. :-) Dat is een veel betere manier van geld besparen door uit te geven dat koopjes halen die je niet nodig had. En je verbrandt nog een hoop calorieën ook. Win-win lijkt me. Succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk bericht! Persoonlijk bestel ik mijn verf online bij https://www.verfgroothandel.nl. Kan je ook een hoop geld besparen!

    BeantwoordenVerwijderen