10 november 2019

Minder passief dan we dachten

Naïef 

Het was ook te mooi om waar te zijn. Het was duidelijk naïef om te denken dat we met het aanleveren van de gevraagde zes documenten* en een persoonlijke toelichting in de commissie voor welstand en monumenten een vergunning zouden krijgen voor het plaatsen van vanaf de straat nauwelijks zichtbare zonnepanelen.

Formulier

Ondanks dat er al een positief advies van de genoemde commissie ligt, moet er nu, vijf weken nadat we de aanvraag hebben ingediend, toch een 'aanvraagformulier voor het wijzigingen van een monumentaal pand' komen. Het zal volgens de regels zijn, en daar voldoe ik met liefde aan, maar het was fijn geweest als ze ons dat verteld hadden toen we belden om te vragen wat er nodig was voor het aanvragen van de vergunning.

Puberdochter

De aanzichten en ingetekende luchtfoto die we aangeleverd hebben, laten volgens mij niets niet te raden over. Laat ik het zo zeggen: als ik een puberdochter had, zou ik haar niet zo de deur uit laten gaan. Toch vragen ze plattegronden van het dak. Een plattegrond van een dak??

Zonnepaneleninvestering

Ik zal jullie niet vermoeien met de overige dingen die ze vragen die we volgens mij al hebben aangeleverd c.q. niets toevoegen. Bottomline is dat wij aan de slag moeten en de zonnepaneleninvestering nog even op zich laat wachten. De panelen kunnen nog even op vakantie. Jammer van al die zonnige dagen.

 Rugzak met zonnepaneel

* aangeleverde documenten: aanzichten met maatvoering, luchtfoto met ingetekende panelen, een productblad met alle technische specificaties + geïllustreerde uitleg over de montage.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten