14 november 2019

Onze eigen challenge

Drie dagen hebben we het volgehouden zonder vals te spelen. We zijn er min of meer per ongeluk in gerold: onze eigen challenge. Dat kwam zo:

Verzekering

Net toen ik eind vorige maand bedacht had dat we misschien wel wat geld over zouden houden op onze gezamenlijke rekening, moest de autoverzekering worden betaald. O ja. Voor het hele jaar, ineens. Weg overschot, sterker nog: we teerden een beetje in, dus begon november met een achterstand. 

Het geld was op

Deze maand 'moesten' we onze oudejaarsvakantietickets betalen. Dat is natuurlijk een keuze en daar kan ik lang over uitweiden. Dat doe ik wel een andere keer. We willen dit graag en dus betaalden we die tickets. En toen was, terwijl voor mijn gevoel de maand pas net begonnen was, het geld al bijna op.

Bijstorten

We hadden nog €137,62 voor 14 dagen. €9,83 per dag. Op zich moet je daar met z'n tweeën prima van kunnen eten. Maar veel ruimte voor iets anders is er niet. En er komt wel een periode van extra uitgaven (cadeautjes!) aan. Ik had geen zin om bij te storten en van Meneer wist ik dat hij daar zo mogelijk nog minder zin in had.

Tering naar de nering

Dus besloot ik afgelopen zondag dat we het saldo op onze gezamenlijke rekening vanaf dat moment  niet meer mocht dalen. Nou mag je natuurlijk nooit meer uitgeven dan er binnenkomt, maar meestal bekijken we dat over een wat ruimere periode. Nu moest de tering per dag naar de nering gezet worden.

3,43

Gelukkig had ik net weer eens wat dingen op marktplaats gezet, en gelukkig kwam er maandag een deal rond: €7,50 in de pocket. We deden boodschappen voor €4,07 en daar konden we twee keer van eten. Hoppa: €3,43 over. Maar gisteren waren de kwark, en de kaas en de ham én de cola op, en we moesten 's avonds ook nog iets eten.

Valsspelen

Ik vond dat we best zonder die cola konden; Meneer niet (iedereen heeft zo zijn eigen zwakheden). Hij haalde tijdens zijn hardlooprondje kwark, kaas, ham en cola. Hij doet anders nooit boodschappen tijdens het hardlopen, maar ik denk dat hij wel wist dat het zonder overleg moest, want anders was de cola niet door de ballotagecommissie gekomen. Schuldbewust betaalde hij met zijn persoonlijke pas. Maar dat is dus wel valsspelen!

Gedesillusioneerd

Voor het avondeten moesten we nog boodschappen doen. We pakten de tas statiegeldflessen en een vol leeg kratje; samen goed voor €7,20 bleek in de winkel. We deden voor €4,60 boodschappen (kip met ster in de bonus en groenten in de 35%). Best netjes, maar er bleef opgeteld bij de €3,43 toch net niet genoeg over om Meneer terug te betalen voor de kwark, kaas en ham. Een beetje gedesillusioneerd zat ik op de bank.

Pas later op de avond realiseerde ik me dat we wel genoeg hadden binnen onze eigen regels. Meneer had zondag namelijk de auto schoongemaakt, troep uit de auto gehaald. Schoon is de auto nog steeds niet, maar het leverde bijna vijf euro aan rondslingerend muntgeld op.

We're still in the race!


Hebben jullie nog tips om instantaan wat geld te verdienen? Ik heb nog wel een paar dingetjes die misschien een beetje ruimte bieden, maar het einde van onze challenge (23 november) is nog best ver en ik vrees dat we het niet halen.

4 opmerkingen:

  1. Oei, lastige challenge.

    Misschien nog meer verkopen op MP? Of dingen ruilen tegen eten via een ruilhoek op fb. Spaarzegelboekjes inleveren? Of uitbetalingen aanvragen van spaarsites? Misschien nog ergens een cadeaukaart liggen? Het potje voor collectes legen? (wij hebben die in elk geval wel)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je ook wel echt alles bekeken in je vriezer en de voorraadkast? Vaak ligt er meer dan je denkt..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie tips, dankjewel. Toch nog een keertje in de vriezer gekeken en daar liggen vooral 1-persoonsporties. Vervolgens kwam ik tot het briljante (ahum) inzicht dat we natuurlijk ook allebei een 1-persoonsportie kunnen eten. We hoeven niet te wachten tot maar 1 van ons thuis is.

      Verwijderen
    2. haha, ja het is soms lastig om zoiets in je hoofd om te zetten, die maaltijden heb je tenslotte voor als er maar 1 thuis is! Tja, je kreeg al veel tips. Heb je werkelijk geen voorraad verder? Ik kan me dat zo lastig voorstellen, dat ik ook niet zo makkelijk tips kan bedenken.

      Verwijderen