16 april 2015

Besparen en genieten vandaag

Moneywenkbrauwvoornemens van vandaag:

- Genieten van een heerlijk ontbijtje, met mn fruit als beleg, en van het uitzicht
- Verwarming in de kamer waar ik vanochtend ga werken niet hoger dan 17 graden
- Brood en wat te drinken mee naar de beurs waar ik vanmiddag naartoe ga
- Fiets mee in de trein zodat ik het natransport op de fiets kan doen
- Proberen m'n telefoon op te laden met zonne-energie.

Dat ontbijtje is al gelukt: ik heb een heerlijk boterhammetje met banaan gegeten in een van de mooiste kamers van ons huis. Met uitzicht op de zon die boven de monumentale panden aan de overkant probeert uit te komen.
Ik heb een extra paar sokken aangetrokken zodat ik het niet koud krijg in de werkkamer (toevallig hierboven beschreven als een van de mooiste kamers van ons huis). Ik haal dadelijk een verse pot theeeeeee (ik moet nog altijd aan dat nummer van Rene Froger denken bij verse thee) zodat ik ook lekker warme vingers kan houden. Met een beetje geluk gaat de zon zo binnenschijnen en warmt het hier verder op, maar noodzakelijk is het niet, denk ik. Een hele dag in 17 graden werken achter de computer is te koud. Maar ik ga vanmiddag naar een beurs. De elf graden die het hier was toen ik opstond, is echt te koud voor mijn soort werk.

De rest moet nog, en ik ben benieuwd of ik nog meer kan bedenken gedurende de dag. Ik denk het niet, want ik ga verder geen geld uitgeven vandaag, maar wie weet. Ah, nog net voor ik op 'Publiceren' klik, schijnt de eerste zonnestraal in mijn ogen. Het komt wel goed met vandaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten