12 april 2015

My cup of tea

Ik drink sinds kort andere thee. Vroeger (twee weken geleden) dronk ik Lady Grey van Twinnings. Echt superlekkere thee. Kost wat, maar dan heb je ook wat. In het kader van mijn nieuwe bespaardrang besloot ik om eens andere thee te proberen. Dus drink ik nu Earl Grey van Appie. En die is eigenlijk ook lekker. Scheelt zes cent per zakje. Ik drink veel thee dus het draagt zo'n 700 euro bij aan mijn pensioenvermogen de komende tien- jaar. Weer eentje voor op de hoop van 100.

En er zit nog een bonus bij ook. Appie heeft de moeite genomen om op de labeltjes cliché-wijsheden te printen. "Alles op zijn tijd" had ik net. Lekker toepasselijk want ik zou het liefst morgen met pensioen gaan, dat zit er nog niet in, maar het pensioen komt er eerder aan dan de gerechtigde pensioenleeftijd. Alles op zijn tijd. Ik hou van dit soort kneuterigheden, niet altijd, maar op zijn tijd. Dus deze valt definitly onder de noemer "Het moet wel leuk blijven."

Overigens is losse thee volgens mij nog goedkoper. Dat drink ik ook af en toe. Het liefst champagne-truffelthee, klinkt duur, is het niet, en smaakt verrukkelijk. Maar ik denk dat ik niet altijd de tijd heb om losse thee in zo'n knijpertje te doen, en het is ook niet handig dat het deksel dan niet meer op de theepot past.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten