3 april 2015

Wel niet wel niet wel niet

Sinds ik hiermee bezig ben, word ik heen en weer geslingerd tussen enerzijds enthousiasme en optimisme en anderzijds scepsis en pessimisme. Ik vind het idee dat je niet tot je 65e 67e hoeft te wachten tot je met pensioen kan, erg aantrekkelijk, en Mr. Money Mustache schrijft het wat mij betreft erg overtuigend op (al vier jaar). Maar steeds als ik er zelf aan ga rekenen, kom ik in de verste verte niet bij zijn mooie resultaten in de buurt.

Komt het doordat ik niet graag genoeg wil en belangrijke veranderingen uit de weg ga? Komt het doordat de Nederlandse situatie toch te veel afwijkt van de Amerikaanse?

Hoe dan ook. Ik ben voorlopig niet van plan op te geven. Het kan geen kwaad om zuinig met je geld en met de aarde om te gaan. En ik wil heel graag het gevaar lopen dat het lukt met dat versnelde pensioen.

Als je van oud naar nieuw leest, kun je hier klikken voor het volgende blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten