31 mei 2015

Spaarrente

Leaseplanbank verlaagt in juni de rente op zijn internetspaarrekening van 1,4% naar 1,3%. Daarmee behoren ze niet meer tot de aanbieders met het beste percentage zonder beperkende voorwaarden/eisen. Ik ben benieuwd hoe lang de andere banken die nu nog wel 1,4% geven vast (kunnen) houden aan dat percentage.

Voor Mevrouw Money Wenkbrauw is er voorlopig nog geen reden voor schuiven. Ik heb mijn 'vrije' spaargeld staan bij één van de banken die nog 1,4% rente geeft (Argenta). Voor 0,1 procentpunt verschil ga ik ook niet schuiven denk ik, maar alles daarboven is wel aanleiding om te onderzoeken of de aanbieder van het betere rentepercentage interessant voor mij is.

Wanneer schuiven mijn geachte lezers met spaargeld?

9 opmerkingen:

  1. Momenteel niet zoveel meer omdat het lood om oud ijzer is waar het staat. Ik ben sinds een jaar of twee aan het beleggen geslagen en een deel van het spaargeld zit in deposito's. Brengt het tenminste wat meer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eigenlijk nooit gedaan. De verschillen in rente zijn zo minimaal, dat ik liever naar andere mogelijkheden kijk, waarbij meer rendement te behalen valt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De verschillen zijn te klein voor geschuif, voor mij. Heb meer met aflossen, dat levert goed wat op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben niet zo'n schuiver, alleen nu kleuter eenmalig 5% rente uitgekeerd krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik schuif niet, heb aparte belegging, en los de hypotheek af met de maximum 10% extra per jaar. Als het zo door kan gaan, nog 6 jaar ong. te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wij zijn vorig jaar van ohra naar moneyou gegaan. bevalt nog steeds goed, helaas nu ook al 1,4 vorig jaar juni begonnen met 1,8..:(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wij zijn vorig jaar van ohra naar moneyou gegaan. bevalt nog steeds goed, helaas nu ook al 1,4 vorig jaar juni begonnen met 1,8..:(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor de kids naar ASNbank gegaan. De groene/mensbetere bank (tot t tegendeel bewezen wordt - het blijft n bank) én op dat moment een betere rente dan de Rabo (waar ik al vanaf baby klant was). Met de huidige rente maakt het bijna niet meer uit. Henk-Jan

    BeantwoordenVerwijderen