21 april 2018

Still checkin'

Ze waren er wel afgelopen week: de nibud-mails en -sms'jes. Maar door een combinatie van lekker weer, het uitstapje naar de efteling en een wat minder flexibele laptop heb ik er nog niet over geschreven. Bij dezen alsnog.

Een wat langere e-mail

Ik ontving een wat langere mail met daarin een mix van oude en nieuwe informatie. Er wordt bijvoorbeeld nog eens herhaald dat je je saldo moet checken om roodstand te voorkomen omdat dat duur is. Daar wordt een reden aan toegevoegd: er zijn veel manieren om te betalen en daardoor is het lastig om het overzicht te houden. Regelmatig checken helpt dan.
Ook de automatische incasso passeert de revue: handig, maar ook hier is checken het devies.
Helemaal nieuw in deze mail: het checken van je mail en zogenaamde 'mijn-omgevingen' bijvoorbeeld van  je zorgverzekeraar. Soms staan er rekeningen in en het is handig om ook daarvan op de hoogte te zijn, soms moet je misschien zelfs actie ondernemen!

En een sms

De volgende dag kreeg ik een sms met de vraag op welke datum m'n inkomen meestal wordt bijgeschreven. Die was voor mij gauw beantwoord: 

Ik heb geen inkomen. 

Wel goed om te weten als je wel een inkomen hebt natuurlijk. Zelf maak ik meestal rond de 25e geld van mijn spaarrekening aan mezelf over.

Incasso's

Drie dagen later een sms'je met de vraag welke incasso's allemaal automatisch gaan. En of het op een handige datum is, bijvoorbeeld net nadat je salaris is gestort. Uit mijn ervaring als schuldhulpmaatje weet ik dat dat laatste a) inderdaad best belangrijk is, en b) heel vaak niet te organiseren is, omdat veel organisatie je niet zelf een datum laten kiezen. Heel onhandig.

Nog even mijn automatische incasso's op een rijtje
  • Abonnement mobiele telefoon: rond de 28e
  • Bijdrage aan de gezamenlijke rekening: rond de 26e
  • Eff.nota Kwartaalafrek Beleggen (eens per kwartaal dus): rond de 8e (nog steeds)
  • Bankkosten: rond de 4e.

En die van onze gezamenlijke rekening:
  • Miljoenenspel (guilty pleasure): wekelijks op donderdag of vrijdag
  • Regionale Belastinggroep: rond de 29e 
  • Energie: rond de 28e
  • Autobelasting: rond de 27e
  • Netflix: rond de 27e
  • Internet: rond de 26e
  • Opstalverzekering: rond de 23e
  • Water: rond de 20e
  • Bankkosten: rond de 4e
Wel weer eens goed om het zo op een rij te zien. Toch nog maar eens checken of het niet goedkoper is om de opstalverzekering en autobelasting ineens te betalen. Ik kan me herinneren dat ik dat al ooit gecheckt heb en dat het toen niets uitmaakte, maar wie weet is er iets veranderd (of herinner ik het me niet goed).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten