2 april 2018

"Wat wil je graag bereiken met je blog?"

Er zijn 3 dingen die ik graag wil bereiken met mijn blog:


1. Het kan ook anders!

Ik wil graag mensen inspireren door te laten zien dat je van je logische pad af kunt wijken.
Mijn logische pad was een studie en carrière op basis van die studie mét bijbehorende levensstandaard (van studentenkamer tot goedgevulde villa zeg maar).
Ik heb genoten van het studeren en student zijn, en van het werken. Dat werd op een gegeven moment minder. Ik probeerde al een tijdje het plezier terug te krijgen in mijn werkende leven, toen ik Mr. Money Mustache tegenkwam. Ik raakte geïnspireerd en ben dingen echt anders gaan doen. Daar schrijf ik over, omdat ik anderen ook die mogelijkheid gun. Soms kan een verhaal van een ander daarbij helpen.
Het grappige is dat het in ieder geval mezelf helpt. Het formuleren maakt me bewuster van wat ik doe en denk, én van de dingen waar ik nog niet uit ben. Ik help zo in ieder geval mezelf.
Ook al is het pad achter je mooi, je hoeft er niet op te blijven (mag wel trouwens)

2. Inkomen

Ik vind het echt supercool om wat te verdienen met mijn blog. Ik schrijf graag, vind het leuk dat mensen het lezen en waarderen, en als een bonus kan ik er dan ook nog wat geld mee verdienen. Dat maakt de keuze om te stoppen met een vaste baan met een salaris iets makkelijker (niet dat mijn verdiensten van nu in de buurt komen van mijn oude salaris, maar dat geeft niet.)

3. Plezier en ontwikkeling

Ik houd van schrijven en dit blog geeft me daar een goede reden voor. Door iets veel te doen kun je jezelf ook ontwikkelen op dat vlak. Ik wil mijn schrijven graag ontwikkelen. Zo heb ik me bijvoorbeeld voorgenomen om eens wat vaker korte, krachtige blogjes te schrijven. Dat is met dit blogje mislukt, maar ik geef het nog niet op.


Dit is mijn antwoord op de eerste vraag van Mom4life
Ik kreeg van haar een Liebster-award, dat vind ik echt superleuk en motiverend. Dankjewel! 

Er zijn nog meer vragen om te beantwoorden en andere dingen die horen bij het in ontvangst nemen van een Liebster-award. Dat ga ik nog allemaal doen, maar in het kader van mijn voornemen om niet te lange blogs te schrijven, knip ik het in stukjes.



4 opmerkingen:

  1. Leuk om je doelen te lezen! Ikzelf hoef niets te verdienen met mijn blog, ik wil ook graag de vrijheid houden om er 'zomaar' mee te kunnen stoppen als ik dat zou willen. Ik blog vooral omdat ik het leuk vind om te schrijven. Bezoekers vind ik wel heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je blog inkomsten de keuze om een vaste baan op te geven makkelijker maken. Hoe verdien je geld met je blog? Ik zie in ieder geval Euroclix staan. Maar bijvoorbeeld geen Google Adsense. Houd je niet van die laatste?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmm, dat is vreemd. Heb je misschien een ad-blocker? Want ik heb wel degelijk Google Adsense, en daar verdien ik een beetje mee.

      Verwijderen
    2. ik zie wel advertenties hoor!
      Leuk dat je de eerste vraag al hebt beantwoord! :)

      Verwijderen