10 april 2018

Wat is je saldo op dit moment?

Ik kreeg 's ochtends om tien uur een sms'je. Dat krijg ik anders alleen als ik met Digid aan het inloggen ben of zoiets dus ik keek er wel even van op. Het was van de Nibud-coach. "Wat is je saldo op dit moment?" was de vraag.

Ik wist het niet, want ik had vrijdag het etentje met vriendinnen voorgeschoten en wist niet of alle terugbetalingen al binnen waren. Verder verwachtte ik een betaling van de airbnb, maar die kon ook wel morgen binnen komen. Even kijken in de app op mijn telefoon: Ah de meeste terugbetalingen waren binnen, airbnb-geld nog niet.

Ik had een antwoord om te sturen aan de Nibud-coach. Dat was blijkbaar niet de bedoeling. Het sms'je kon niet verstuurd worden. Beetje jammer. Ik snap het wel, maar toch.



3 opmerkingen:

  1. beste mv Wenkbrauw, Voor veiligheid redenen zou ik toch oppassen met doorgeven wat jouw saldo is. Misschien ben ik te achterdochter maar op dit moment zijn er veel mensen die dit soort informatie misbruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je compliment en de bezorgdheid.

      Ik heb er ook wel even over nagedacht of ik het zou moeten sms'en én of ik het hier zo moeten publiceren. Ik heb ervoor gekozen het toch te doen omdat a) mijn saldo nogal fluctueert dus als de hoogte van je saldo al een manier is om je te identificeren oid, dan kun je er toch weinig mee want het klopt het nu al niet meer; b) mijn echte naam niet direct bekend is (al is dat met wat googelen wel te raden, denk ik); en c)
      het saldo op die rekening nou niet zo hoog is, dat het grote criminelen interesseert.

      Zie ik dan iets over het hoofd? Ben ik te naïef?

      Verwijderen