11 februari 2017

Bellen voor goedkoper internet

Al een tijdje geleden stond de reminder in mijn agenda: "internet-abonnement loopt bijna af". Het zat dus ook al al die tijd in mijn hoofd, maar ik had er nog niets mee gedaan. Ik weet wel waarom. Vorig jaar heb ik aan het einde van onze contractperiode gebeld en als vaste klant om de korting gevraagd die nieuwe klanten toen kregen. Die kreeg ik toen vrij vlot. Behoorlijk goed rendement voor een telefoontje. Ik was er ook best wel trots op.

Ik dacht dat ik zoiets nu weer moest gaan doen. En blijkbaar vind ik het moeilijker om de tweede keer om korting te vragen dan de eerste keer. Ik denk dat ik toch een beetje bang ben dat men het stom vindt dat ik korting vraag. En zo'n eerste keer zou ik dan nog kunnen zeggen: "Ik doe dit anders nooit." Alsof je een excuus nodig hebt. Maar zo werkt het blijkbaar (nog) in mijn hoofd. Soms vind ik mezelf raar.

Vanochtend vond ik toch dat ik het niet langer uit kon stellen. Dat heeft ook met dit blog te maken. Wel een beetje afgeven op anderen omdat ze geen boterham mee naar hun werk willen nemen en tegelijkertijd zelf tientallen euro's laten liggen omdat ik niet durf te bellen. Dus ik tikte het www-adres van onze aanbieder in. Hmm, nergens een aanbieding te bekennen. Ja, voor een (in mijn ogen veel te dure) mobiele telefoon, maar dat zocht ik niet.
Even doorklikken naar ons huidige abonnement: internet en bellen. Dat is duurder geworden. Vijf euro per maand duurder. En nergens een actie voor nieuwe klanten te bekennen. Ik checkte het nog even op zo'n vergelijkingssite, maar ook daar geen actie te bekennen bij onze huidige aanbieder. Ze komen als tweede uit de vergelijking. Het verschil met nummer 1 is klein: 50 cent per maand. Nummer 1 heeft wel een welkomstkorting, maar die valt weg tegen de eenmalige aansluitkosten. Nr. 1 biedt iets meer mb's, maar dat hebben we niet nodig.

Ik hoef dus niet te bellen, niet om over te stappen en niet om korting te vragen. Maar of ik daar nou blij mee moet zijn?

2 opmerkingen:

  1. Lastig hoor!

    Gaat het bovenstaande over internet + bellen voor thuis. Of toch voor een mobiele abbonement bellen + internet. Hoeveel ben je nu kwijt per maand?

    Soms kan het gewoon niet goedkoper.

    Als je bellen + internet hebt voor thuis. Mits je KPN/tele2/telfort klant bent kan je voor 29,99 naar NLE nederlandse energie maatschappij heeft tegenwoordig ook tot 60 mb internet. Werkt precies al KPN.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is voor thuis. We zijn nu 22 euro kwijt per maand. 60 mb is meer dan we nodig hebben, maar thanks voor de tip, dat is volgens mij wel een goede prijs-snelheid-verhouding.

      Verwijderen