14 februari 2017

Wie had dat gedacht?

Ik heb een zekere fascinatie voor reclames. (Dat is misschien al eens eerder opgevallen in bijvoorbeeld dit of dit logje.) Een telecommaatschappij heeft al een tijdje een reclame met als thema waar voetballer Heitinga het ook over had: dat het wennen is als je teruggaat in inkomen. Ik vind ze wel grappig die reclames, maar dat is vast een kwestie van smaak. Ik vind het in ieder geval leuk om er wat consuminderlessen uit te halen (ook al zijn ze niet nieuw):
  • In een klein huis is het veel gezelliger. Je komt elkaar nog eens tegen. 
  • Ga op zoek naar slimme deals. Ga niet zo maar voor het eerste het beste wat je wordt aangeboden (want het is maar de vraag of het het beste is, en het is zeer waarschijnlijk in ieder geval niet het goedkoopste).
  • Je hoeft niet altijd het nieuwste model te kopen (geldt niet alleen voor telefoons).
  • Kijk eens goed in je huis of er nog munten (of briefjes) slingeren.
  • Bekijk de zaken positief.
  • Zoek naar koopjes.
  • Korting is interessant, maar als het tijdelijk is, moet je goed opletten of het wel echt voordeliger is.
  • Wees creatief.
  • Neem een bakje mee of vraag een doggybag in restaurants (als je tenminste nog wat over hebt).
  • Als je eenmalig of heel af en toe een apparaat nodig hebt, kijk dan eens of je het kunt lenen in plaats van te kopen.
  • Zelf maken is vaak leuk en goedkoper.
  • ... (ik heb niet alle filmpjes bekeken)
Ik vind dat er goede tips uit te halen zijn en ik vind het leuk gebracht. De telecommaatschappij is volgens mij overigens niet de goedkoopste dus als je je niet laat verleiden tot het aanschaffen wat ze aanbieden, kun je besparen door deze reclames te kijken. Wie had dat gedacht? Je kunt trouwens ook geld verdienen door reclames te kijken via Euroclix (als je je aanmeldt via deze link, krijgen we allebei een bonus win-win dus.)
De serie loopt trouwens al jaren, dat is langer dan ik dacht.

4 opmerkingen:

  1. Sommige reclames zijn echt juweeltjes. Ik moet op het moment zo lachen om de reclame waarbij een dierenarts denkt een bijna dode kat op zijn tafel te hebben en alarm slaat. En dan blijkt het een bontmuts te zijn : )

    Deze reclame is van Specsavers.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sommige reclames zijn best grappig hoor, maar die lange reclameblokken tussen de tv-programma's halen de lol er voor mij wel een beetje af ;)

    BeantwoordenVerwijderen