5 februari 2017

Gadgets en andere links

Gadgets vind ik op een paar manieren interessant.

Ik vind het leuk om erachter te komen hoe gadgets werken, welke technologie erin verwerkt is. Samen met Meneer Money Wenkbrauw wil ik nog wel eens brainstormen over of het slimmer of efficiënter kan, of dat er andere toepassingen zijn, of we het zelf zouden kunnen maken. Dat is overigens niet beperkt tot technologie. Zo hebben wij in de bar van onze keuken lades die naar twee kanten open gaan, dus aan de keukenkant en de barkant. Misschien is het tegenwoordig wel een keuzemogelijkheid bij keukenwinkels, maar toen wij het lieten maken, had ik het nog nooit gezien, terwijl het me toch zo handig leek (en dat is het ook).

Ik vind gadgets vaak ook gewoon grappig, in de zin van: kijk eens wat ze nu weer verzonnen hebben. Soms zijn het handige dingen, soms appelleren ze aan mijn luiheid, zoals de zelfroerende mok. Soms doen ze leuke dingen, en soms zijn ze vind ik ze ronduit idioot, zoals de friemelkubus. Dat is een kubus met knopjes, scrollballetjes en dat soort dingen, waar je verder niets mee bedient maar waar je je behoefte aan klikken en zo mee op kan vangen. Dat kan volgens mij ook met een balpen. Totaal overbodig dus. Dat vind ik overigens ook van de zelfroerende mok. Je kunt immers prima zelf roeren. Maar die doet tenminste nog iets en als voordeel zou je kunnen noemen dat je geen lepeltje nodig hebt. Dus geen lepeltje dat in de weg zit bij het drinken of een vlek maakt op tafel als je het uit je mok haalt. En je schijnt er ook melk mee op te kunnen schuimen voor je cappuccino, maar daar houd ik niet van. Ik heb dus ook niet zo'n mok, maar ik vind het leuk dat ie bedacht én gemaakt is.

Soms besparen gadgets geld. Zo kan ik met mijn telefoon onze verwarming per kamer bedienen. Dat heeft als voordeel dat we, als we niet thuis zijn, het huis niet warm hoeven te houden om een comfortabele thuiskomst te garanderen. Ik laat de kamer waar ik wil gaan zitten (of staan) pas opwarmen als ik onderweg ben naar huis.

Kortom: ik vind gadgets leuk. En daarom heb ik een paar gadgetblogs in mijn linklijstje gezet. Dat lijkt niet echt te passen bij een blog dat gaat over vroegtijdige pensionering door slim met geld om te gaan. Maar je hoeft ze niet te kopen om ervan te genieten, en genieten hoort er wel echt bij. (En soms besparen gadgets je wel geld.)

Daarnaast heb ik wat linkjes toegevoegd naar andere bespaar-, financieel onafhankelijk- en consuminderblogs. Ik merkte dat ik vaak naar andere blogs ging om daar door te klikken. Dat vind ik dan toch leuker om van mijn eigen blog te doen.
Ik ben nog een beetje zoekende welke blogs ik nou echt leuk vind (gadgets en andere), dus het kan nog wat wijzigen komende tijd.

(De links in het lijstje zijn niet gesponsord. De links in dit blogje wel. Ik raad je niet aan om die dingen te kopen, maar als je het dan toch doet, vind ik het leuk als het je via mijn link doet :)).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten