19 mei 2015

Ham met sterren

“Ik koop nog wel biologisch vlees, want die koe kan er ook niets aan doen dat ik met pensioen wil.”


Nog niet zo lang geleden heb ik dat gezegd. Hetzelfde geldt natuurlijk voor dat varken. Toch kocht ik dit weekend goedkopie-ham zonder sterren. Ik twijfelfde flink. Omdat ik het gevoel had dat ik de hele week al te veel aan boodschappen uitgegeven had, koos ik de goedkopie-ham. Dat ga ik niet meer doen. Dat arme varken. Ik heb geen probleem met het eten van dieren, maar wel met dieren in kleine hokjes, en trouwens ook met het eten van veel dieren. 

Voor mij is wel of niet sterrenham kopen echt een keuze, het geld is er wel, dus als ik beter-leven-ham te duur vind dan maar geen ham vanaf nu.

1 opmerking:

  1. Wat goed van je. Er zouden meer mensen na moeten denken over wat ze allemaal in hun mond stoppen. Als iedereen iets kleins doet maken we de wereld een stuk mooier. Ook voor de dieren.

    BeantwoordenVerwijderen