17 mei 2015

Whoop whoop belastingteruggaaf

Deze week is de belastingteruggaaf op mijn rekening gestort. Ik heb het bedrag meteen doorgestort naar onze spaarrekening. Het is het resultaat van ons fiscaal partnerschap en dus van ons samen.

Het is dus niet direct voor mijn pensioen of vrijheid, het is gezamenlijk geld en het is bedoeld voor klussen en onderhoud aan ons huis. Voor ik dit bericht kon posten, heb ik eerst even een bericht gemaakt over de kosten voor ons huis. Anders leek het me wat onduidelijk worden. Onze relatief hoge woonlasten (klussen, onderhoud en niet al te beste isolatiemogelijkheden) zijn een bewuste concessie aan mijn snelmetpensioenplan. 

Indirect draagt de belastingteruggaaf wel bij aan mijn snelmetpensioenplan. Doordat we nu van ons gezamenlijk geld (inclusief belastingteruggaaf) sparen voor onderhoud aan het huis en eventuele onverwachte uitgaven, hoef ik individueel geen spaargeld meer voor het huis te reserveren.

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie het al terug hebben, dat is behoorlijk snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mevrouw Money Wenkbrauw18 mei 2015 om 15:22

    O ja, dat had ik erbij moeten melden: dit was over 2013. Door allerlei oorzaken hebben we die pas heel laat ingediend. We verwachten dit jaar ook nog die over 2014 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ga je met dat klussen je huislasten (energie?) verlagen? Dan past het wel degelijk in je snelmetpensioenplan, ook volgens MMM.

    BeantwoordenVerwijderen