13 mei 2015

Vrij

Van de term ‘pensioen’ word ik niet enthousiast. Ik associeer het met oude mensen, moeten stoppen met werken en een inkomensterugval. Waar ik aan werk is: zelf beslissen -ongehinderd door behoefte aan geld- of, en hoeveel, en wat voor werk ik doe, zo snel mogelijk (voor ik oud ben).

Bij ‘financieel onafhankelijk’ heb ik niet echt negatieve associaties, maar heel lekker vlot klinkt het ook niet. Het klinkt een beetje alsof je je afzet tegen je ouders of je partner, en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Toch een beetje negatieve associaties dus. Dat ligt waarschijnlijk aan mijn allergie voor feminisme (sorry). Dat neemt niet weg dat het heel goed de lading dekt, maar het klinkt me wat te formeel.

‘Rentenieren’ klinkt als Dagobert Duck, en klinkt net als ‘miljonair’ alsof je heel veel geld moet hebben en of het daar om draait, en dat is nou juist niet het geval.


Ik denk dat ik het gewoon ‘vrij’ wil noemen. Ik spaar om vrij te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten